Re: Kategorie vozidla
Napsal: 03 říj 2012, 12:48
Mříž se mlže vyndat, ale auto už navždy zůstne 4 místné.
Ale ne všechny Astry v N1 jsou 4 místné. Moje 1.9 ano, ale třeba 1.4ky zůstavaly 5 místné.
Je to absurdní, ale je to váhou auta. Podmínka pro N1 totiž byla, že auto musí mít větší nostnost pro náklad, než pro posádku.
No a čím byl těžší motor, tím byla nižší užitná nosnost auta, protože se prostě od maximální celkové nosnosti auta odečetla váha auta samotného a zbyla nosnost pro náklad a posádku. Od toho se odečetla váha posádky a zbyla nosnost pro náklad do kufru, která je zapsaná v TP.
Čím těžší motor, tím nižší nosnost nákladu.
U Aster s těžšímy motory pak vycházela nosnost pro posádku vyšší než pro náklad a tudíž to neplnilo definici "nákladní vůz". Vyřešilo se to ustřižním jednoho pásu a přepisem na 4 místné. Nosnost pro posádku se počítá tuším paušálně počet osob x 80kg, takže ustřižením jednoho pásu z toho podle naší české kocourkovské logiky vznikde náklaďák!
No a udělat z toho 5ti místné zpátky už nejde, protože podle dalších našich absurdních předpisů by šlo o přestavbu vozu a došlo by k zvýšení maximálního počtu přepravovaných osob.
Ale ne všechny Astry v N1 jsou 4 místné. Moje 1.9 ano, ale třeba 1.4ky zůstavaly 5 místné.
Je to absurdní, ale je to váhou auta. Podmínka pro N1 totiž byla, že auto musí mít větší nostnost pro náklad, než pro posádku.
No a čím byl těžší motor, tím byla nižší užitná nosnost auta, protože se prostě od maximální celkové nosnosti auta odečetla váha auta samotného a zbyla nosnost pro náklad a posádku. Od toho se odečetla váha posádky a zbyla nosnost pro náklad do kufru, která je zapsaná v TP.
Čím těžší motor, tím nižší nosnost nákladu.
U Aster s těžšímy motory pak vycházela nosnost pro posádku vyšší než pro náklad a tudíž to neplnilo definici "nákladní vůz". Vyřešilo se to ustřižním jednoho pásu a přepisem na 4 místné. Nosnost pro posádku se počítá tuším paušálně počet osob x 80kg, takže ustřižením jednoho pásu z toho podle naší české kocourkovské logiky vznikde náklaďák!
No a udělat z toho 5ti místné zpátky už nejde, protože podle dalších našich absurdních předpisů by šlo o přestavbu vozu a došlo by k zvýšení maximálního počtu přepravovaných osob.