Stránka 2 z 29

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 02 bře 2011, 13:34
od x-father
Tak me ceka cisteni EGR taky.

Najeto necelych 90 tisic a uz se to ozyva. Nejdriv se me rozsvitila kontrolka motoru a po vymazani byz ca 14 dni klid, ale ted po smazani chyby je cca do dne zpatky.

Na chodu motoru to zatim znat neni.

Mam dva dotazy. Cim to cistite? Staci benzin, nebo nejaky cistic karbonu? Kde to kupujete? Pumpa?

Mazete to pak necim? A pripadne cim? Jde me o to, jestli se to pri jizde zahriva, tak aby se nejaka obycejna vazelina nepripalila a nebylo to akotat na skodu.

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 02 bře 2011, 14:56
od Apikkk
Čau, čistil jsem ho cca před 1 měs. a nevěděl jsem čím to udělat. Mamka mi řekla, ať vyzkouším prostředek W5, je to na mastnotu, přikládám foto. Koupíš to v Lidlu za pár kaček a je to fakt účinný. Přikládám ještě foto v průběhu čištění, závěrečná fotka čištění tam není, ale vypadá to jak noví. Tu elektrickou část jsem měl nezanesenou, takže to jsem nečistil.

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 28 bře 2011, 13:46
od x-father
Tak jsem na to o vikendu vlitnul, pac bylo hezky a je to jednoduche. Kdyby me neupad jeden sroub kamsi pod starter a nemusel sem ho pak pul hodiny lovit, tak jsem mel za hodinku hotovo. Vymazal jsem chybu opcomem uz se nevraci.

Nez jsem EGRko vycistil, tak jsem si nikdy nevsimnul ze by motor sel spatne. Chybu jsem nekolikrat predtim mazal a pak sledoval za jak dlouho se vrati a interval se uz zkracoval. Kdyz jsem ho zkousel rukou otevrit po tom co jsem ho vymontoval, tak sel zrochu ztuha. Byl jakoby prilepenej, ale pak uz me slapal. Asi proto me chyba vyjizdela, ale na chod motoru to nemelo vliv.

Po vycisteni sel hladce a uz jsem na nem v nedeli najel 500km a zadna chyba nevyjizdi.

Ale nemuzu se od vycisteni zbavit dojmu, ze motor jde v nizkych otackach nejak hur. Jakoby zratil trochu vykonu.
Nejdriv jsem si toho nevsimnul, ale ted me to prijde, ze do cca 2100 otacek je lenivejsi a slabsi.

Je to poznat hlavne pri rozjezdech, kdy me po pusteni spojky ztrati otacky a poskocim, kdyz to pres 2000 nevytacim a treba pri jizde do kopecka na 4ku. Ikdyz na volnobeh na miste seslapnu plynovej pedal, tak lezou otacky nahoru do tech cca 2100 pomalejc a okolo te hranice jde motor do otacek znatelne rychlejc.

Nenapada vas nekoho jak tohle muze s cistenim EGR souviset a nesetkal se s tim nekdo? Mam Z19DT. 8V 120PS.

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 28 bře 2011, 13:59
od swabel
Apikkk píše:Tu elektrickou část jsem měl nezanesenou, takže to jsem nečistil.
Ludia!!! Uz ked mate EGR von, tak si dajte zalezat na tom, aby ste vybili z elektrickej casti selenoid a precistili ho, premazali. Inak to nema zmysel.
Prave to je kamenom urazu tychto EGR (kedze selenoid nie je z antikoru a oxiduje, hrzavie) a nie trochu sadze a karbonu, ktory je v tej dutine!!!

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 28 bře 2011, 14:22
od SubaroSti
nachádza sa tento ventil aj na 1.6 16v 85 Kw benzín (Z16ER)???...pýtam sa len zo zvedavosti či aj na niečo podobné môže stretnúť? ak áno nemáte niekto foto kde to hladaľ?

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 28 bře 2011, 14:25
od swabel
Presne tento nie, iny typ...
Pouzi google, daj vyhladavanie obrazkov a naspis "EGR Z16XER" :twisted:

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 28 bře 2011, 14:45
od Apikkk
Pro swabel:
Tu eletrickou část (solenoid) jsem nečistil, protože nebyl důvod, tento EGR mám v autě rok a zanesla se mi pouze mechanická část, ta elektrická byla jako nová!!!

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 28 bře 2011, 15:52
od Kesi
Z vonku mohla vyzerať ako nová ;)

Tu je návod:

http://translate.googleusercontent.com/ ... ZqqT5h4F5w

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 31 bře 2011, 21:43
od x-father
No teda skutecne po vycisteni EGR to tahne znatelne min do 2 tisic otacek. Ale prijde me to, ze si to zacina sedat a zlepsovat.

Zvlastni je, ze se to nezlepsuje celkove postupne, ale proste to jednou jede normalne a jindy zas hur.

Ze bych nejak nerovnomerne vycistil dosedaci plochy a ze by to nejak "profukovalo"?

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 01 dub 2011, 09:40
od dark
Spíš to bude těma velkými výkyvama teplot, jednou je chladno = diesel táhne líp, tepleji a je to znatelně trošku línější.