Stránka 2 z 4
Re: Gumy -předek-zadek
Napsal: 22 lis 2011, 20:20
od corsaczek
Taky se přidávám do skupiny "radši přetáčivej"... Když si představim, že jedu do pravotočivý zatáčky, auto jede rovně a ja mířím přímo pod protijedoucí kamion, tak díky - nechci. Radši pěkně přetáčivej, kterej se dá snáž korigovat, navíc občas paradoxně končí v příkopu na mojí straně silnice (osobní zkušenost, naštěsí coby spolujezdec

)
Re: Gumy -předek-zadek
Napsal: 22 lis 2011, 20:56
od emvee
Nojo, ale to si zrovna tak můžeš představit jak jedeš do tý samý zatáčky a utrhne se ti zadek a jdeš pod ten kamion bokem. A nebo to do tebe z druhý strany do boku narve blb, kterej se ti lepil na zadek. Většina z nás má v autě ESP a tam stačí při nedotáčivým smyku držet volant směrem, kterým chceš jet, a pustit plyn a auto ti aspoň trochu pomůže se s tím poprat...
Re: Gumy -předek-zadek
Napsal: 22 lis 2011, 21:08
od vencator
Ono ESP ti je na ujezdenym snehu uplne na h.... tam nezmuze nic protoze esp potrebuje adhezi bez ni je to jen pribrzdovani kol bez ucinku...
Re: Gumy -předek-zadek
Napsal: 22 lis 2011, 21:12
od emvee
Ale tak jasně, ale to je extrém. Já jen říkám, že nedotáčivej smyk je prostě lehčí na zvládnutí a to mj. i proto, že ti s jeho zvládnutím může pomoci ESP. Nakonec i výrobci auta dneska laděj tak, aby spíš byly nedotáčivý než přetáčivý a dělají to přesně z těchto důvodů...
Re: Gumy -předek-zadek
Napsal: 23 lis 2011, 16:10
od tomax
astra je na predek dost tezka, zatim se mi v zime utrhnul vzdycky predek (=jelo to rovne), pokud jsem se teda nekde zrovna neotacel na rucku. radeji bych lepsi vzorek na predek, uz kvuli brzdeni a zaberu.
na druhou stranu musim rict, ze astra se mi jevi jako citelne auto a je cejtit, jestli po silnici cestuje, resp. zacina cestovat
Re: Gumy -předek-zadek
Napsal: 27 led 2012, 22:06
od netrunner
Po školení bezpečné jízdy a osobním odzkoušení na polygonu to vidím takto:
Přední lepší než zadní = sice se dostanu možná o pár centimetrů blíž k chalupě na sněhu, ale v první nevychytané zatáčce mi uletí zadek. Totéž při brždění, kde to ještě umocní fakt, že brzdící auto odlehčuje zadek.
Zadní lepší = při smyku pojedu nejhůř rovně. Pak už je jedno kam, ale mám před sebou plno materiálu na deformaci. Rozdíl mezi nárazem zepředu a zboku je žít a zemřít. Kdo říká, že je na vychytání lepší přetáčivý než nedotáčivý smyk, nikdy je nezažil nečekaně (něco jiného je hrát si s ruční brzdou a chytit smyk nepřipravený v zatáčce).
Všechny nový auta jsou stavěný tak, aby byly nedotáčivý. Pokud to řidič ale zabije špatným obutím, sebelepší technika s tím nic neudělá. Raději jednou dvakrát za zimu nasadím řetězy, abych vyjel neudržovaný kopec, než jednou v životě otočil auto bokem do stromu.
Často se prohazují gumy zepředu dozadu kvůli šetření. Na to je ale jednoduchá metoda. Na začátku koupím 4 a neprohazuju je. Až se přední sjedou na nepoužitelno, vyhodím je, dám tam ty ze zadu a dozadu nové. Nakonec to vyjde finančně stejně jako je prohazovat, a navíc kupuju gumy po 2 místo po 4. Nic navíc to tedy ani nestojí (krom vysvětlování v servisu, že to opravdu chci takto), tak proč riskovat život.
Re: Gumy -předek-zadek
Napsal: 11 bře 2012, 16:17
od Figi
Ja jsem pro lepší gumy do předu.
Na astře se mi podařil přetáčivý smyk jen jednou a to jsem se hodne snažil a hned po té co přetáčivý smyk začal hned ho ESP přerušilo (i když to byl hodně uježděný sníh, tedy hodně špatná trakce. Na suché cestě snad reálně ani nejde přetáčivý smyk vyvolat).
Nedotáčivý smyk je u Astry běžný a to i když mám ve předu lepší gumy a ESP neudělá s nedotáčivým vůbec nic (nechápu proč to nenastavili, aby se přibrzdilo vnitřní kolo při nedotáčivém...).
Re: Gumy -předek-zadek
Napsal: 11 bře 2012, 16:37
od vencator
Me ESP z nedotacivyho vytahlo taky... Bylo to v zatacce ve ktery se drzi voda a ja si to neuvedomil najel sem tam krapatko rychlejc nez sem mel ale ESP to pochytalo
Re: Gumy -předek-zadek
Napsal: 11 bře 2012, 17:26
od CandyX
emvee píše:Nojo, ale to si zrovna tak můžeš představit jak jedeš do tý samý zatáčky a utrhne se ti zadek a jdeš pod ten kamion bokem. A nebo to do tebe z druhý strany do boku narve blb, kterej se ti lepil na zadek. Většina z nás má v autě ESP a tam stačí při nedotáčivým smyku držet volant směrem, kterým chceš jet, a pustit plyn a auto ti aspoň trochu pomůže se s tím poprat...
Urcite to treba robit presne naopak.
Pretacavy smyk na predokolke = pridat plyn = viac prenesenej hmotnosti na zadnu napravu = vacsia adhezia a zadok hned chyti stopu
Nedotacavy = ubrat plyn a vzapeti spojka = hmotnost sa navazi na predok, gumy chytia grip a kara zacne zatacat - pripadne obcas pomoze aj prudko vratit volant do smeru jazdy a znova ztocit (samozrejme len ak je kam tu zakrutu otvorit)
Co sa tyka umiestnenia lepsieho dezenu tak patrim do skupiny "na predok" - auto je lepsie na brzdach, v zmene smeru a v neposledom rade podporena akceleracia a mensie riziko odplavania na vode. V pripade predokolky nevidim takmer ziadne nevyhody horsieho dezenu na zadku - treba sa len vystrihat v rychlo jazdenych zakrutach prudkeho uberatia plynu, potom ide zadny naraznik nebezpecne blizko k zvodidlu:) ..v horsom pripade do protismeru
Re: Gumy -předek-zadek
Napsal: 11 bře 2012, 17:37
od nedy666
Minulý týden jsme jeli se zafirou po polňačce a žena ji tam totálně zahrabala, je to težký auto (vezl jsem i dost věci stul, atd., nakonec se mi po 20 mintutách z toho povedlo vyjet a jeli dál na chatu, ale hazí to vesele smyky spíš mi přišlo že lítal zadek a to dost, parkát se mi to povedlo trhnout i na ledu ale auto to vychytalo se. Jen jakýkoliv vzorek v pneu co se zalepí bahnem, sněhem, pískem tak je člověk v loji, na bahno možná leda s řetězy

připomínka dostat se z toho bahna ven je lepší bez těch ESP a jiných potvor, psalo se tu o tom ale v jiným téma

Dle mě to není dobrý, auto zpomalovalo pri prokluzu cím dál víc, a pokud osoba neví co s tím je nahraná a musí jít na pomoc někdo jiný a nebo traktor! Na předek se snažím dávat lepší vzorek ale na zimu 2012 budou nový gumy jen počkám na nějaký výprodej.