Stránka 2 z 6

Re: hmotnost přípojného vozidla

Napsal: 19 úno 2011, 22:16
od RomanB
1.8 XE - 1300/630

Re: hmotnost přípojného vozidla

Napsal: 10 dub 2011, 11:12
od nlibor
možno smazat

Re: hmotnost přípojného vozidla

Napsal: 30 čer 2013, 11:28
od mango
Já mám v TP typ zařížení : A50-X, Thule 4400 a údaje nebržděný 690, bržděný 1000kg.
Když koukám na štítek na kouli, tak je tam svislé max zatížení 75 kg, takže tyhle typy by měli utáhnout kolem 1600kg.
Je možné, že by tam zase byla chyba v TP ? Jak to případně řešit, aby tam byly správné údajě, když nemám žádný doklad o koupi a pouze záznam v TP ?

Re: hmotnost přípojného vozidla

Napsal: 30 čer 2013, 11:57
od Pepino_GH
To asi bude chyba u brzděného, já měl u Z17DTH 1400 kg..
Nejlépe kontaktovat Opel.cz (importéra) a požádat o potvrzení, že se jedná o chybný údaj, nechat si napsat správný údaj a na "Registru vozidel" požádat o opravu zápisu v TP.

Re: hmotnost přípojného vozidla

Napsal: 30 čer 2013, 12:08
od mango
Díky za info. Ono se dá udělat styl "oprava chybných údajů" ? jako že bych nemusel obíhat STK, shánět certifikáty apod., jen prostě šel s vyjádřením OPELu na úřád?

Re: hmotnost přípojného vozidla

Napsal: 30 čer 2013, 12:31
od hazmec
Pevný tažný (na šrouby) od VAPOL CZ na Caravan Z17DTH (74kW) - bržděný - 1400kg a nebržděný - 690kg v TP. Dle výrobce mám povoleno v typovém listě *1650kg*, svislé zatížení na čep 75kg.

Re: hmotnost přípojného vozidla

Napsal: 30 čer 2013, 13:31
od denny
Certifikované povolené zátěže tažného zařízení jsou vždy daleko vyšší než povolené hmotnosti přívěsu jednotlivých výrobců vozidel.
Např TZ pro Omegu je max povoleno 2100kg,ale dle výrobce Opel má vozidlo Omega sedan povoleno 1850 a kombi 1600 kg.
U většiny dovezených vozů si ještě naši úředníci mohou v klidu dovolit povolenou váhu přívěsu dle výrobce vozu dále omezit\běžně cca o 30% dolu\ ,což se ve většině případů běžně děje,mají na to pravomoc a doporučený vzorec na výpočet.Pak musíš žádat u importera o vystavení certifikátu \za peníze\ a pak na dopravce dle certifikátu opravit \taky za peníze\.Super byznys pro všechny.

Re: hmotnost přípojného vozidla

Napsal: 30 čer 2013, 14:04
od mango
.

Re: hmotnost přípojného vozidla

Napsal: 15 črc 2013, 15:50
od mango
Souhlasím, za 500 jsem si sehnal český typový list, kde je opravdu max zatížení 1650kg - samozřejmě beru v potaz nějaké nosnosti auta. Tam mi řekl, že standartně se to bere: Max zatížení soupravy "mínus" max povolená hmonost zatíženého vozidla. Což je u mě +- 3 000 - 1940 kg čili max utáhnu 1000kg bržděnej. Tak hned padla moje otázka, co když jedu sám v autě ? Prý se to dá zvednout, ale => zavolat na opel, podat žádost, zaplatit za dokument, s dokumentem jít na úřad, kde to můžou a nemusí přijmout. Každopádně to nechám být, tuna stačí, když vidím jaký je s tím patlání od čerta k ďáblu. Taky mi řekl,že když se (nový ) auto kupuje s tažným dohromady, tak tam dávají ty větší honoty. Když si ho tam necháte dodělat sami, tak nižší a nebo platit a ztrácet čas na úřadech.
Díval jsem se do TP naší oktávky a ta má max zatížení 1700 kg a soupravy 2900 kg, takže tam má nebržděný 590/ bržděný 1200 kg, typ zařízení je stejný.

Jaký máte vy hmotnosti max zatížení auta a soupravy? Já to mám 1940 / 2930 kg (provozní je 1393kg)

Re: hmotnost přípojného vozidla

Napsal: 15 črc 2013, 19:00
od Pepino_GH
Hmotnosti přípojného vozidla se v TP uvádějí nezávisle na tom, jestli vozidlo je TZ vybaveno nebo ne.