Stránka 2 z 3

Re: motor Z16XER - vačková hřídel

Napsal: 09 úno 2011, 10:18
od Bredli
kdyz ti to udela a vyslapnes spojku, nebo das neutral chcipne to ?

Re: motor Z16XER - vačková hřídel

Napsal: 09 úno 2011, 10:21
od pajinus
Ne, nechcipne.

Re: motor Z16XER - vačková hřídel

Napsal: 28 úno 2011, 13:54
od Bredli
uz vis cim to bylo ?

Re: motor Z16XER - vačková hřídel

Napsal: 28 úno 2011, 14:40
od norinco
Jelikož nad pořízením benzínové 1.6 vážně uvažuji, tak jsem se byl servis-manů přímo v Oplu zeptat, jak je to se spolehlivostí tohoto motoru a docela mne potěšili. Prý se jedná o velmi spolehlivý motor s minimem problémů, což samozřejmě nevylučuje možnost nějaké výrobní vady. Shodou náhod mám v práci kolegu se stejně výkonou šestnáctkou ve focusu a tam to prý moc povedený motor není - prý je dosti žíznivý a výkon je znát (oproti slabší 74kw verzi) jen když se to řádně vytáčí.

Re: motor Z16XER - vačková hřídel

Napsal: 18 bře 2011, 11:00
od pajinus
Zatim neni presne lokalizovano, do servisu jsem jeste nedaval. S tou spolehlivosti bych asi neprehanel. Tahle 1,6 85kW je taky dost zizniva (hlavne pri dalnicni jizde) a technik v Autovars mi rikal, ze v garanci resili tenhle problem s vackou tak u 15-ti Aster.

Re: motor Z16XER - vačková hřídel

Napsal: 13 dub 2011, 13:10
od Bredli
je zajive ze ten problem resili "15×" a stejne nevedi co to dela :)

nicmene by me zajimalo jak se ta vacka nataci kdyz je to jeden kus zeleza :) pokud to nekdo vi prosim o vysvetleni. podle me jedine co to muze delat, ze to jinak casuje vstrikovani benzinu nebo mnozstvi vzduchu privadeneho do motoru. protoze v hlave zadna elektronika podle mě neni. Jsou tam jen čidla. a rozvody se taky neposunou jak se elektronice zachce, kdyz je to v podstate mechanicka zalezitost.pokud se pletu opravte mě.

kazdopadne by me zajimalo co ti v tom servisu řeknou, že to dělá.

mně to dělá něco podobneho, ve vysich otackach to poradne netahne a kdyz vyslapnu spojku treba v 5k otackach tak obcas to chcipne a kdyz je to studeny tak to chcipa. v servisu si mysli ze to nema kompersy kdyz mi to chcipne, ale nikdo nechape jak je to mozny, že za chvili to auto zase jede a diagnostika nic nehlásí. navrhované reseni je sundat hlavu a zkontrolovat ventily. takze se pripravuju na to ze budu bez auta a asi to budu muset podstoupit.
proc ja mam dycky takovou zavadu, kterou ještě nikdo neviděl :mrgreen: :P :evil:

Re: motor Z16XER - vačková hřídel

Napsal: 13 dub 2011, 19:37
od Westler
Bredli: Dle tohoto clanku :arrow: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_1_engine#DCVCP jsem se dozvedel ze technologie se jmenuje DCVCP (Double Continuous Variable Cam Phasing technology, jde o druh VVT)

a pak tu :arrow: http://www.carpages.co.uk/vauxhall/vaux ... -03-05.asp ke konci clanku je popsano jak to funguje.

Primy popis je pak tu :arrow: http://www.sandyblogs.com/techconnect/2010/03/ (Vane Phaser)

Re: motor Z16XER - vačková hřídel

Napsal: 06 kvě 2011, 17:16
od pajinus
Ja mam vyreseno. Vymeneny obe ozubeny kola u vackovych hrideli, nemerili tlak oleje, proto se to hadalo. Oprava v neautorizovanem servisu, original dily, cena 20.500,-CZK.

Re: motor Z16XER - vačková hřídel

Napsal: 24 črc 2011, 02:10
od power2
Stalo se mi už 2x, že jsem jel na 5ku do kopce a auto přestalo akcelerovat. Podřadil sem teda a pořád nic. Až po 5ti vteřinách začlo auto akcelerovat. Ale jelikož to bylo jen 2x od koupi (5 měsíců nazpět - 4000km), tak to nechám zatím být. Ta cena za ozubený kola je fakt šílená

Re: motor Z16XER - vačková hřídel

Napsal: 17 zář 2019, 12:05
od nuclearb
Vyřešil někdo někdy tento problém? :)