Stránka 2 z 12

Re: DPF filtr

Napsal: 07 čer 2010, 13:06
od Destroyer
Romano píše:Zdar chlapi.

Mám od prosince 09 svou Astru 1.9cdti 88Kw (8-mi ventil) rv.04/2006 koupeno nové v ČR. A dotaz na znalce těchto motorů.
S autem mám už najeto přes 8000 km (smíšeného provozu) a po přechodu z Vectry " B " benzínu zatím naprosto spokojen , ale za celou dobu jsem nezaznamenal regeneraci DPF filtru.Ani když auto jednou za asi 7-10 dní vezmu na projížďku okolo
30km , ani když jedu delší jízdu.Okamžitá spotřeba vždy odpovídá "noze na plynu"(jezdím na Verva diesel)
Jak přijdu na to jestli ho v Astře mám.Kde je na autě umístněn?
Servisák mi řekl, že je něco hned za turbem.
Je to on? Nemáte někdo fotky DPF.
Někde jsem četl , že ho mají všechny opel "nafty" právě od roku 2006.

A ještě jedna otázka: Má 88-KWatový motor dvouhmotnostní nebo jednoduchý setrvačník.

Díky za odpovědi a rady.
Ať nám auta v pohodě jezdí.
Čus Romano.

Filtr pevných částic je umístěn na výfuk. potrubí pod autem asi tak uprostřed. Za turbem je až u 2.0 CDTi 118 KW, (Astra J, Insignie). Jinak setrvačník, tam máš skutečně dvouhmotný.

Re: DPF filtr

Napsal: 29 lis 2010, 00:04
od Zafi
Začala se mi u Zafiry 110 kW Z19DTH rozsvěcet kontrolka motoru a přepíná se do nouzového režimu. OP-COMem jsem vyčetl tuto závadu:

P1901 - Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure
(75) - Present


Zkusil jsem 2× spustit regeneraci, ale marně, ta chyba to vždy po chvíli přerušila. Zřejmě to bylo zbytečné. Filtr byl zanesen na 66 %.

Při volnoběhu to dává 6-8 kPa Differential Pressure Diesel Particulate Filter, na jiné (zdravé) Zafiře se stejným motorem jsem ale naměřil -2 kPa. Kde by mohla být chyba? Že by děravé nebo ucpané hadičky k senzoru? Zkusil jsem i "nainstalovat" nový filtr, to byla ale asi blbost. Saturace klesla na nulu, ale chyba po čase stejně naskočí. Jde to nějak vrátit zpátky, aby po případné opravě čidla proběhla normální regenerace?

Re: DPF filtr

Napsal: 29 lis 2010, 07:28
od swabel
Ak Ti to vypisuje chybu P1901 = čidlo tlaku DPF

tak jedno z cidiel na sledovanie tlaku vyfukovych plynov je KO. Prve je za motorom a druhe na katalyzatore. Rozdiel v cidlach je len v dlzke kablu. Cidla porovnavaju tlak vo vyfukovom potrubi a ako nahle je na jednom z nich namerany velky rozdiel v hodnotach, tak to vypisuje chybu.

1 cidlo -855410 (opel) cislo dielu -55355409
2 cidlo -855505 (opel) cislo dielu -55190617

Ja typujem cidlo Nr. 1

inak sa to tu uz riesilo: https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... f=19&t=962,
odporucam pouzivat funkciu "Hledat", 8-) lebo sa tu niektore temy opakuju 2 aj 3x.

Re: DPF filtr

Napsal: 29 lis 2010, 13:46
od Zafi
Díky za rychlou odpověď. Prohledával jsem to tady celé, lecos i našel, ale Tvůj odkaz zrovna ne. Stejně tam ale není to, co bych potřeboval vědět. Mimochodem, vyhledávání ve fóru je téměř nepoužitelné, používám raději Google a inurl:forum.opel-astra-h.cz.

Hadičky jsem dnes zkontroloval a vypadají jako nové. Jaký tlak by to mělo ukazovat normálně? Jedná se o čidlo v připojeném obrázku? Je to druhé čidlo k vidění někde v OP-COM? Tomu s délkou kabelu nerozumím, kabel je přece připojený přes konektor...

Re: DPF filtr

Napsal: 29 lis 2010, 14:30
od swabel
Aké hadičky si kontroloval, keď Ti vypisuje chybu čidla DPF?? Trochu nerozumiem..

Re: DPF filtr

Napsal: 29 lis 2010, 15:05
od Zafi
Hadičky a trubičky, které vedou od DPF k tomuto senzoru. Na jednom anglickém fóru jsem našel někoho, kdo měl stejnou chybu a byla způsobená právě prodřenou hadičkou. Někomu jinému se zase povedlo senzor oblbnout tak, že na hadičkách nějak zredukoval tlak – nevím, čím by to šlo udělat.

Re: DPF filtr

Napsal: 30 lis 2010, 10:33
od Haczek
Zafi a nebylo by lepsi to dat do pece nekomu kdo by te zbavil problemu naporad? Navic by jsi docela usetril na palivu....

Re: DPF filtr

Napsal: 01 pro 2010, 18:52
od Jirka156
Já mám taky Zafiru 1,9CDTI Z19DTH. Při volnoběhu mít diferenční tlak 6-8 kPa a mít zanesený filtr "jen" na 66% je dle mě blbost, aby to bylo filtrem, ale spíše bych se klaněl k těm čidlům. Dnes jsem to napíchl na OP-COM a při 20% zanesení filtru mám diferenční tlak 0 kPa. A můžu ti říct, že jsem bez jakých koliv problémů jezdil i se zanesením 105%. Pak stačila jedna regenerace a bylo vyčištěno. Spíš mám někde chybu v softu nebo nevím v čem, protože po vyčištění mi neustále co to auto mám zůstává Saturace 18%. Možná je to normál. Nevím a neřeším.

Re: DPF filtr

Napsal: 02 pro 2010, 10:45
od mach00
Taky mám Zafiru se stejným motorem (Z19DTH) a co to od konce srpna sleduji, tak mi saturace taky neklesla po vypálení filtru pod 18%.

Re: DPF filtr

Napsal: 02 pro 2010, 20:20
od Jirka156
Tak je to asi normální. Mohl bych tě "zneužít" a poprosit tě, jestli by si mi skoukl, jak se ti chová dobíjení v těchto mrazech? Tzn. po nastartování najet do akčních členů pokud ti to lze a podívat se v těchto mrazech, jak tesp. kolik ti dobíjí? Já mám problémy už několik měsíců, ale nejvíce v zimě pod +11st. Celsia. Pak mi auto do ohřátí vody nad 70st. vůbec nedobíjí 11,7-12,1V. Po ohřátí nad 60st. to vyleze nad 13,3V a nad 70st. na 13,7V. Mám nový altík a dělá to furt. Asi je v háji jednotka motoru. Prosím o pomoc. Díky.