Stránka 2 z 4

Re: Vyhřívání zadního skla

Napsal: 05 úno 2010, 13:26
od Gord
hele chceš mi říct že vyhřívání zrcátek se spouští tlačítkem na vyhřívání zadního okna? Já myslel totiž že vyhřívání na zrcátka nemám...

Re: Vyhřívání zadního skla

Napsal: 05 úno 2010, 13:55
od sladas opc
nevim jestli to je základ ve všech ale ja mam i vyhrejvana zrcatka a to se spousti tlacitekm na vyhrejvani okna..jinak to poznas vyhrejvane zrcatko by melo mit u ridice vyhrivaci linku neco jako je na zadnim okne..

Re: Vyhřívání zadního skla

Napsal: 05 úno 2010, 14:00
od pueblo
to GORD: Taky jsem myslel, že vyhřejvání zrcátek nemám, protože mi přišlo, že to prostě nehřeje tak, jak jsem byl zvyklej z géčka, z Renaulta, ze Škodovky, kde se shíh a voda ztrácela celkem rychle. Nakonec stačilo tak málo.....zapnout a šáhnout na zrcátka....a fakt hřejou :lol:

Re: Vyhřívání zadního skla

Napsal: 05 úno 2010, 14:54
od lopuch
Myslim, ze nemusite mit vyhrivani zpetnych zrcatek, ale kdyz tuto funkci auto jiz ma, tak se zapina spolecne s vyhrivanim zadniho skla (stejny gombik :))

Re: Vyhřívání zadního skla

Napsal: 05 úno 2010, 16:27
od Gord
No jestli to tam mám tak jsem objevil Ameriku, to mi moc chybělo ze starý F astry.

Re: Vyhřívání zadního skla

Napsal: 05 úno 2010, 18:30
od Fila78
Mam pocit, ze kdyz mas zrcatka v elektrice tak bys je mel mit i vyhrivany. Vetsina to tak ma. Alespon vybava elegance to tak ma.

Re: Vyhřívání zadního skla

Napsal: 16 úno 2010, 00:26
od x-father
Filda píše:Ahoj. Pokud je ta odporová vrstvička jako u vodivého laku, pak tedy čím tlustější vrstva, tím líp vede proud (tím menší odpor). Jinými slovy, máš ty dvě linky víc vodivé (tlustější?) než zbytek. A platí obecně, čím menší odpor, tím větší proud prochází a pak tím větší ztrátový výkon... (viz analogie zkrat). Pro Tebe je ale důležité, že Ti nanášení větší vrstvy vodivé linkyasi nepomůže, no... tedy reklamace.
To je blbost. Najdi si vzorecky a zjistis, ze vice tepla vznika tam, kde je vetsi odpor.

Re: Vyhřívání zadního skla

Napsal: 16 úno 2010, 07:47
od franke_cz
Radši si to ještě jednou přečti. On neřekl, že to víc hřeje s menším odporem. Ano, větší odpor, vetší teplo. On ale má menší odpor, menší teplo :-)

Re: Vyhřívání zadního skla

Napsal: 16 úno 2010, 11:28
od MrMarian
Zdarec pani ...

Zapakujte si zaklady fyziky 7 rocnik ...

Vykon (tepelny) sa rovna napetie krat prud ... W = U * I

Prud nevieme ... takze Ohmov zakon hovori I = U / R . Ak z tohoto ohmovho zakona doplnime do vykonu tak nam vyjde ze vykon W = U * U / R = U^2 / R. Slovami povedane ... vykon je priamo umerny kvadratu napatia podeleny odporom ... Inak povedane cim mensi odpor tym vacsi vykon ... Pozor na skrat ... nulovy odpor ... prud z ohmovho zakona (I = U / R = U / 0) je nekonecno = vybite poistky ...

Aleo inak ... ak mame 30A poistky tak viete aky mozete mat max. vykon ... a aky ma mat odpor vlakno ...

Prajem pekny den...

M.

Re: Vyhřívání zadního skla

Napsal: 16 úno 2010, 12:48
od franke_cz
No jako clovek, ktery studoval elektroniku na SS s maturou Te asi trosku zklamu.
Vykon je jednotka prace (W), ne tepla. Tepelná ztráta je vlastnost odporu, čím více proudu do něj pouštíme, tím více se zahřívá.

Krom klasických odporů máš tzv. tepelné odpory nebo odporový drát. Na tom principu fungují pojistky. Čím větší výkon jimi prochází (tím pádem větší proud), drátek se zahřívá dokud proud nedosáhne hodnoty, kdy se přeruší na molekulární úrovni.

Tak s tou fyzikou fakt nevím :D