Stránka 2 z 12
Re: problem s dobijanim baterie...
Napsal: 13 čer 2009, 19:01
od Pepino_GH
wojto33 - já ne, čti pořádně... já dal za opravu alternátoru 5.500,-(nový stator, doiodový můstek a nová ložiska), ani oldman nedal těch 18.000 co po něm chtěli...

Re: problem s dobijanim baterie...
Napsal: 13 čer 2009, 22:26
od velkej.tom
wojto33 píše:Pepino_GH píše:Tome, GO alternátoru je běžná praxe, autoelektrikář, který mi altík opravoval je dokonce opravuje pro jeden značkový servis. Nevím, co by muselo v altíku odejít, aby se musel měnit celý... Když Ti v servisu řeknou 21000, obvolej jich ještě několik a určitě narazíš na levnější, viz oldman za 18000...
to si este zaplatil niekomu dovolenku kamarad moj

Servis byl proveden u auto-staiger a já to neplatil, ale autobazar kde jsem astřičku koupoval, po třech měsících altík nebobjel tak sem reklamoval u prodejce(naštěstí

Re: problem s dobijanim baterie...
Napsal: 29 čer 2009, 18:31
od Kesi
Tak mám s dobíjaním problém aj ja. Začalo to stým že zo dňa na deň kleslo napätie na 5,6V. Nabil som batériu a dnes som meral dobíjanie. Na prázdno má batéria 12,7V pri štartovaní klesne na 10,..V a pri chode motora 12,3 V. Chcem ešte zmerať napätie priamo na alternátore, ale vidím to na vyberanie a opravu

Re: problem s dobijanim baterie...
Napsal: 07 črc 2009, 18:22
od Kesi
Tak neviem čo s tým. Altrenátor som v piatok namontoval. Všetko OK. Dnes začalo svietiť ESP a prestal fungovať posilovač. Merám a altík znovu nedobíja, ale kontrolka nesvieti. Už mám toho dosť.
Re: problem s dobijanim baterie...
Napsal: 15 črc 2009, 21:17
od Kesi
Sory znovu ja. po týždni po ďalšej oprave zrazu svieti dobíjanie. Zajtra to idem rozobrať areklamovať. Neviem čím to je ale stalo sa to pri zapnutej klíme , svetlách, CD a teplote 33 stupňov.

Re: problem s dobijanim baterie...
Napsal: 21 zář 2009, 19:46
od edyss1
Tak už také nedobíjím. Mám Opel Zafira B r.v.2006 1.9CDTI 150k a potřeboval bych vědět, jestli někdo nezná celé označení alternátoru, z důvodu objednání náhradních dílů. Vím jen, že tam mám Alternátor DENSO 14V 130A. Díky
Re: problem s dobijanim baterie...
Napsal: 21 zář 2009, 22:56
od RomanK
Nevím jestli jsem to tady už někde psal, když ano, tak mi to promiňte.
Nedobíjení alternátoru u motorů 1.9 je docela častým jevem. Způsobují to diody nalisované v diodovém můstku. Jsou asi 2-3 mm vysoké s keramickým středem, ze kterého jde vývod. Pnutím (teplo, vlhkost) se vývod vytrhne s částí keramiky a způsobí nefunkčnost diodového můstku.
Většinou stačí vyměnit diodový můstek a alternátor zase dobíjí. Doporučuji ho nahradit takovým, který má vyšší diody (asi 5mm) a místo keramiky plast okolo vývodu. Zatím všechny které jsem měnil bez problémů fungují.
K dostání je třeba tady
http://elancar.cz/sortiment.htm, ale nepamatuji si přesně označení diodového bloku.
K výměně:
Alternátor rozebrat a odpájet vinutí z diodového bloku. Vylisovat šroub (na který je našroubován kabel k baterii) a nalisovat jej místo šroubu v novém diodovém bloku (šrouby bloku, který kupuji mají totož jiné průměry). Vše s největší opatrností, aby nedošlo k poškození diod. Vše zase v opačném pořadí složit.
Re: problem s dobijanim baterie...
Napsal: 22 zář 2009, 10:24
od Big Boss
ješte toto by mě chybělo ke štěstí. mám auto 3 metry a už odešel altík opraveno na záruku, praskl chladič, praskla hadička od chlad kapaliny, posral se mi construct, uvolnili se kolejnice na sedadle tak me mláti 1cm tam a zpet za jízdy. přestalo mi fungovat automatické svícení, snad nebude relé v prdeli, začínám mít pocit že možná i ten Ford je na tom lépe.
Re: problem s dobijanim baterie...
Napsal: 22 zář 2009, 19:32
od MrMarian
Zdtavim.
Nie je to nahodou tym bazarom odkial si kupil. Ak sa nemylim BS Auto. Uz som Ti to pisal... mam snima velmi zle skusenosti
Inak prajem vela stastia s opravami.
Pekny den.
M.
Re: problem s dobijanim baterie...
Napsal: 22 zář 2009, 21:44
od edyss1
Po vyndání alternátoru z motorového prostoru jsme zjistili, že je spálená jedna dioda přesně jak popisuje RomanK. Navíc byl chycen trošku i stator na jednom malém místě – černá nepoškozená izolace. Vzhledem k tomu, že nevím jaká bude životnost tohoto statoru , se pouze vyměnila -nalisovala dioda. Vše se proměřilo a alternátor se dal zpět. Najel jsem s tím dnes 50km a napětí je mezi 13.5-13.8V. Pokud to přestane dobíjet, tak mě určitě čeká větší repas.