Právě je 17 črc 2019, 00:33





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 11 čer 2013, 23:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
Příspěvky: 2765
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Pár lidí mi psalo a někde byl i dotaz na demontáž lišty z pátých dveří. Tak jsem to včera taky rozdělal, abych se podíval co tam mám za bordel a při tom hned fotil.
Podotýkám že mám Caravana, ale u ostatních variant, včetně Zafiry, se to bude lišit minimálně...

Nejdříve je třeba "vytrhat" plasty okolo okna a pak ten velký spodní okolo madla, co drží výstražný trojúhelník. Pod tím trianglem jsou taky dva jediné šrouby (klasický Torx 20), zbytek je na plastových, případně kovových cvocích. Jde to z tuha, chce to zabrat. Je jich tam dokola plno, některé mi zůstaly držet v kastli, místo v plastu, jak jsem to rval ven. Pak jsem je při nasazování přehodil do plastu. Bacha u okna ještě dva toho velkého plastu pak, ještě po jednom plastovém nýtu na každé straně. (obr.3) Plast okolo zámku dveří tam zůstává.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pak už přímo demontáž lišty. Je přitažena osmi matičkami, použil jsem nástrčkový klíč 8mm. Šest matic je uvnitř kastle a dvě po stranách úplně na kraji lišty pod gumovýma kloboučkama (kloboučky vyšroubovat ve směru závitu). Nezapomenout odpojit konektor s kabelama pro osvětlení RZ a spínače zámku.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pak už lištu jen vytlačit ven a uvidíte ten bordel pod ní. Nečistoty a se tam nejvíc dostávají porušeným těsněním na horní hraně lišty, někdy bývá lišta i pokroucená a nedoléhá. Zespoda není nijak chráněna, tam se to tlačí taky trochu. Čas, zimní sůl a permanentní bordel pak udělá svoje....

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Často bývá rez okolo čtvercové díry kolem průchodky kabelů, já ji měl přímo na spínačem a osvětlením RZ.
Co si s tím kdo udělá, je už na každém daném soudruhovi. Já jsem to přebrousil a natřel přibližně stejnou barvou (stejně to tam vidět není), aby ta rez dále nepokračovala.
Protože to celé, je práce na 15 minut, budu to průběžně aspoň jednou za rok kontrolovat, ať vím co se tam děje ;)

_________________
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...." Obrázek


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 12 čer 2013, 21:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 18 led 2009, 18:55
Příspěvky: 648
Bydliště: Opava
Like

_________________
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER

Předchozí: Opel Astra G 1.8|X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi|Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC|Z20LET
Předchozí: Opel Astra G 2.0 Di|X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4|Z14XE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 črc 2013, 21:54 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 13 črc 2008, 09:34
Příspěvky: 4102
Bydliště: Vratimov
nechci prudit :mrgreen: ale jako mód by jsi měl vědět kde to patří :arrow: šup do sekce návody :D

_________________
Astra H GTC Z18XE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 črc 2013, 22:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říj 2011, 00:13
Příspěvky: 454
Bydliště: Tam kde uprostřed města žijí medvědi
No slušnej bordel jsem zvědav co bude pod tou moji, a co máš vlastně za rok výroby? Díky za postup na rozebrání, těch plastovejch cvočku se vždy bojím že je dodělam, a pak nepujdou použít.
Dik 8-)

_________________
Opel Zafira B; 1.7CDTI 92kw, r.v. 2010 Ecoflex, automat. svícení, zamyk. po rozjezdu atd...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 črc 2013, 04:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2010, 18:41
Příspěvky: 3776
Bydliště: Vsetín
Ja sice jeden jsem zrusil,ale jinak to jde v pohode. Ja mam rok vyroby 2005 a nebyla tam zadna rez. Diky za vyborny navod 8-)

_________________
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 črc 2013, 05:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Příspěvky: 1498
Bydliště: Ústí nad Labem
nedy666 píše:
těch plastovejch cvočku se vždy bojím že je dodělam, a pak nepujdou použít.
Dik 8-)

Jde to i bez vycvaknutí, jenom jsem vycvak ty krajní u zámku a ten tapec odchlípnout (tažkže tapec zůstal nasazenej), abys tam dostal ruku na matičky co drží lištu.

_________________
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 črc 2013, 06:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 pro 2011, 10:55
Příspěvky: 512
A v které části dveří je schovaná svařovací elektroda ??

:mrgreen: :?:

_________________
Only Flying Is More Beautiful, Pure Passion - OPC
ZAFIRA B OPC - Modrý deník


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 črc 2013, 09:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říj 2011, 00:13
Příspěvky: 454
Bydliště: Tam kde uprostřed města žijí medvědi
Skrolant píše:
A v které části dveří je schovaná svařovací elektroda ??

:mrgreen: :?:


Ale no tak, neříkej že se ti to nikdy nestalo:)
levé přední z pohledu řidiče :) koukám že mu to chudákovi snad zustane nadosmrti, samo od sebe by se zamknout nemělo ne vždy je v tom příčina člověka, i když mám na svém starem autě patent vemu za kliku řidiče i když jsou kliče i ve spínačce či jinde a zamkne se celé auto pak lezt kufem s nahradním klíčem, nebo taky pomůže elektroda:) Nějaký rozhašenej central, výhoda i nevýhoda, bohužel funkuje jen někdy takže panna nebo orel. 8-) :?:
A nebo leda si pak patentovat nahodný generator chyb to má třeba Ford :) :!: :x

_________________
Opel Zafira B; 1.7CDTI 92kw, r.v. 2010 Ecoflex, automat. svícení, zamyk. po rozjezdu atd...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 lis 2013, 17:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 čer 2013, 16:19
Příspěvky: 156
Bydliště: Jižní čechy
Mě se to sundat nepodařilo, je to tam nějak napevno a bojím se, že to praskne :( asi to spojím s výměnou oleje v servisu, aby se na to koukli.

_________________
Prodáno 16/08/2014: Opel Astra H Caravan (2009), 1.7 CDTi (81 kW) Z17DTR , najeto 193 731.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 lis 2013, 19:25 
Offline

Registrován: 22 bře 2011, 10:22
Příspěvky: 82
se neboj, udelej to sam, nic se ti neurve, kdyz vyndas vsechny srouby a budes tapec odchlipovat plosne,ne jen dvouma prstama jedny ruky, tak nic neprdne. jde to dobre. v servisu te budou mit za typka co resi blbosti. kdyz uz to budes mit dole, muzes osetrit zadni dvere rezistinem.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz