Stránka 27 z 29

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 05 pro 2016, 08:54
od kratales
Logické to je. A pokud je to informace od Dennyho, tak je to 100% tak.

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 05 pro 2016, 09:49
od vojtavojta
Taky to beru,jako bernou minci,ale porad mne vrtaji hlavou te %,ktere ukazal op-com pri testu EGR-ka.Tady to nikdo nevi,anebo nechce rict a nikde jsem nic nedohledal :(

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 05 pro 2016, 09:52
od Stan.
Vojto v podstatě máš pravdu, v okamžiku nuceného otevření ventilu Op-com přivedeš víc vzduchu než je dáno poměrem paliva a vzduchu řídící jednotkou ECU. Referenční poměr vzduch : palivo je 14,7 : 1. Jelikož se nuceným otevřením (obejítím ECU) která udává po startu bohatou směs až do možné hodnoty 10,2 : 1, tak nuceným otevřením EGR se dostaneš pod hodnotu (spalitelnosti) chudé směsi 19.1 : 1 a motor stopne.

Dôležité je tiež vedieť, že spätné vedenie výfukových plynov (tzv. recirkulácia) pracuje len v určitom prevádzkovom režime motora. Spätné vedenie výfukových plynov (EGR ventil je otvorený) sa využíva len pokiaľ je motor zahriaty na prevádzkovú teplotu, pracuje v režime čiastočného zaťaženia, resp. λ = 1 (stechionometrický pomer 14,7 g vzduchu ku 1 g paliva) pre benzínové motory.
Recirkulácia sa vypína (EGR je uzavretý) vždy, keď sa spaľuje bohatá zmes, t.j. v prípade, akcelerácie, plného zaťaženia alebo v režime štartovania a následného zohrievania na prevádzkovú teplotu. Pri spaľovaní bohatej zmesi totiž vzniká oveľa menej zlúčenín NOx, ako v režime čiastočného zaťaženia.
EGR ventil je uzavretý aj pri chode naprázdno z dôvodu tichšej prevádzky - rovnomerného chodu motora. Recirkulácia - spätné vedenie výfukových plynov sa tak reguluje v závislosti na teplote, otáčkach a zaťažení motora.

http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=15771&f=1

Graf EGR u motoru Z16XEP
https://www.youtube.com/watch?v=pd0P-Bhdbp0

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 05 pro 2016, 10:18
od vojtavojta
Vidis,podivat se na G-ckove forum,to mne ani nenapadlo.Zkusim tam popsat muj test a mozna tam tomu nekdo bude rozumet.Grafy vubec nejsou moji silnou stranou,tak jsem na to cucel jako vyorana mys :D

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 13 pro 2016, 04:20
od petramrk
Potřebovala bych nutně sehnat někoho z okolí HK, kdy by měl čas a chuť se mi podívat na egr ventil, mám opel zafira 2,0 DTI. Na diagnostice to hlásilo poruchu egr ventilu. Potřebovala bych ho vyčistit, pokud to bude mít smysl, nebo rovnou vyměnit a tady v HK nikoho neznám. Momentálně auto už jede pouze na nouzový režim, takže s ním nemohu nikam daleko dojet a známej, co má diagnostiku nemá čas mi to sem jet opravit a je 50km daleko.
Samozřejmě se finančně vyrovnám :)

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 13 pro 2016, 07:01
od kratales
Jeď za Dennym, máš to cca. 25 km, specializuje se na Opel 8-). Nikoho lepšího a zkušenějšího tam široko daleko neseženeš.

Kód: Vybrat vše

http://www.ase-dedic.com

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 16 pro 2016, 06:27
od vojtavojta
vojtavojta píše:Taky to beru,jako bernou minci,ale porad mne vrtaji hlavou te %,ktere ukazal op-com pri testu EGR-ka.Tady to nikdo nevi,anebo nechce rict a nikde jsem nic nedohledal :(
Jsem natocil test egr-ka.Mozna to nekdo vyhodnoti.

https://www.youtube.com/watch?v=eL9KKpR ... e=youtu.be

Na konci motor vypinam ja a sam nezhasne.

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 18 pro 2016, 16:54
od Stan.
Vojto pouze doplnění pro názornost zapojení a funkce EGR ventilu (Z16XEP = Y56 v elektr, schéma)
Samostatná cívka (jehla) a zdvihový senzor (potenciometr - zpětná vazba) jsou společně v tělese EGR.
Signál zpětné vazby se vrací přes ECU k Lambda sondě 1 (tvorba palivové směsi) kde vyhodnocuje požadavek na % otevření EGR a ECU tento signíl řídí dle provozních podmínek. Uzavírací ventil EGR tak kmitá (uzavírá a otevírá v % otevření ve velmi krátkém časovém intervalu).
V odkazu je dole schématický obrázek č.6, který je skoro totožný jako v elektr. schéma motoru Z16XEP (viz kniha "Jak na to str. 276)
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
Popis EGR
1) Lift sensor - zdvihový senzor (zpětná vazba) přes ECU na Lambda sondu 1 (tvorba palivové směsi)
2) Control solenoid - ovládací cívka
3) EGR valve - pohyblivý uzávěr (tyčka ventilu)
Přívodní vodiče EGR - ovládání cívky
Swiched earth - ovládání cívky (Pin A černo-hnědý vodič ve schéma)
NBV supply - přívod +12V od pojistky FE26 (Pin E - červeno-modrý vodič)
Ovládání potenciometru zpětné vazby
Earth retum - Signál polohy EGR (Pin B - bílý vodič)
Variable signal - nízká referenční hodnota 0V - pohyblivá (Pin C - hnědo-šedý vodič)
5V supply - 5V referenční hodnota - pevná (Pin D - černobílý vodič)
Podle % otevření ventilu se pak udává hodnota zpětné vazby ve Voltech 0 - 5V nebo v %

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 18 pro 2016, 17:09
od alzafir
Vojto, ptal jsi se, proč nikdo neodpoví, na dotaz, jak je to s EGRem v diagnostice. Nejspíš třeba proto, že se ptáš v tématu čištění EGRu. Já jsem tu taky omylem. Ale vcelku souhlasím se Stanem, jen bych doplnil jedno zásadní.
Při testu opcomem není na vině teplota spalin, že motor zdechne. Podívej se na MAP, tady je zakopaný pes, otevřený EGR výrazně mění tlak v sání!! To je třeba důvod, proč nestačí odpojit EGR nebo jen zaslepit. Musí se použít emulátor a oblbnout právě MAP senzor, ten musí "vidět", že EGR běhá.
Pochopitelně záleží na typu motoru.

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Napsal: 29 bře 2017, 16:20
od kuba.s
Ahoj mám Astru H 1.7 cdti 74kw v servisu mi řekli že muj egr ventil nefunguje tak jsem si sehnal jinačí. Poslali mi totalně špinavý tak jsem ho chtěl zkusit vyčistit ale nevím jak vyčistím ty kanálky kde se nachází ten ventil.Můžete mi někdo poradit jak jste ho vyčistily vy co máte taky 1.7 díky.