Stránka 1 z 2
Po nastartování za chvíli klesnou otáčky a zhasne motor
Napsal: 30 lis 2015, 17:03
od Viktor Štěpánek
Vlastním Astru 1,7 CDTI, 81kW/2008 a minulý týden se stalo následující. Vše funkční. Centrál, světla, elektrika, větrák, rádio, display...ale. Po nastartování cca za max. 5 sekund poklesnou otáčky k nule a zhasne motor. Opět nastartuji a zase. Baterie v pořádku. Kdo prosím poradí? EGR ventil, filtr pevných částic (to snad ne!)... Předem díky. Musím jezdit.
Re: Po nastartování za chvíli klesnou otáčky a zhasne motor
Napsal: 30 lis 2015, 18:29
od jendaland
Tak to je na návštěvu servisu, takhle ti z fleku nikdo řešení nedá. Napiš odkud jsi, máš op-com? Chybové hlášky můžeš vyčíst přes brzda plyn dle návodu, který tu někde je. Těch příčin může být více, začal bych tou diagnostikou a toho bych se chytil.
Re: Po nastartování za chvíli klesnou otáčky a zhasne motor
Napsal: 30 lis 2015, 20:57
od quicky
Cez internet ti to nikto nediagnostikuje. Precitaj si vlakno o regulatore tlaku vstrekovania a pripadne aj o EGR.
Pozoroval si nejake priznaky ako padajuce otacky na volnobehu predtym? Ak nastartujes a stlacis plyn tak auto ide do otacok? V tom pripade sa sustred na ten regulator.
Ak nastartujes a zoslapnes plyn ale motor napriek tomu zdochne, tak skus EGR alebo DPF. EGR mas vymontovane za 5 minut a hned uvidis ci sa zaseklo v otvorenom stave.
Ak by to bolo DPF, tak by asi svietila kontrolka, ale s tym som problemy nikdy nemal, tak neviem povedat isto
Re: Po nastartování za chvíli klesnou otáčky a zhasne motor
Napsal: 30 lis 2015, 22:18
od Viktor Štěpánek
Chlapi díky za odpovědi.
V servise to nyní mám (ne v Opelu). Napíchl mi to tam a prý to vypadá na to EGR filtr. Ale ještě to zkouší než to objedná. Prý cena tak 8-10 tisíc. Našel jsem to na webu tedy levněji. Nevím zda to opravdu hned měnit a ne to třeba vyčistit. Nemusí to tím být. Nevím zda mu to neukázalo také proto, že se mi občas rozsvítí žlutá kontrolka auta s klíčem. Prakticky vždy na dálnici okolo rychlosti nad 130km. Při deseti jízdách tak 5x. Pak to jde do omezení. Na to mi zase ale řekli před časem v Opelu, že to je nějaké čidlo asi za 4500,- Kč.
Jinak při volnoběhu byly otáčky v pohodě. Nyní když nastartuji a přidám plyn tak motor do otáček nejde. Jako bych plyn vůbec nepřidal. Prostě to za chvilku spadne.
Díky za názory!
Re: Po nastartování za chvíli klesnou otáčky a zhasne motor
Napsal: 30 lis 2015, 22:33
od jendaland
Jj EGR to může být, jen ta cena ERGu je ca 3.5tis max. Opel ti nábídne 30% slevu na díly , tak se dostaneš na tu cenu 3.5 i s prací.
Napsal: 30 lis 2015, 23:12
od Frydex
To je tam možná cena EGRu pro 1,9ky, ale pro 1,7ky jsou ceny jinde. Pultová cena Opel zhruba 7,5tis.
Napsal: 30 lis 2015, 23:15
od Frydex
Mimochodem, v náhradě se nedělá, zatím.
Re: Po nastartování za chvíli klesnou otáčky a zhasne motor
Napsal: 30 lis 2015, 23:19
od quicky
Vycisti si to EGR alebo nechaj ten servis nech ti to vycisti a namontuje naspat. Je to hodina, maximalne dve hodiny roboty a bude to fungovat zas OK. Preco sa ti rozsvecuje zlta kontrolka na dialnici moze byt asi milion veci, ale ak sa rozsvieti tak uz musi byt v riadiacej jednotke zapisana chyba, takze by mali v servise vediet na co sa zamerat
Re: Po nastartování za chvíli klesnou otáčky a zhasne motor
Napsal: 01 pro 2015, 07:52
od vojtavojta
(93169082) (8 51 802) VENTIL RECIRKULACE VÝFUKOVÝCH PLYNŮ ÚPLNÝ, VÝMENA (KROMĚ VAUXHALLU) (CORE RETURN NO. 95 08 171) (NEDODÁVÁ SE - VÝMĚNNÝ DÍL NENÍ K DISPOZICI)
Cena v Opelu 3760Kc,-30% z ceny,za stari auta.
Re: Po nastartování za chvíli klesnou otáčky a zhasne motor
Napsal: 01 pro 2015, 08:11
od Viktor Štěpánek
Vojto diky. Takze vymena ventilu RVP je reseni pro muj problem padani otacek?