Stránka 1 z 1

Nezajetý motor

Napsal: 23 čer 2009, 12:14
od Dalik
Zdravím vás,
chtěl jsem se zeptat, začátkem srpna by mi měli z výroby dovést novou Astru H (1,6 85 kW) :) a na září s kamarády plánujeme pár dní v Chorvatsku.
No a zajímalo by mě, jestli taková delší cesta (800 km) nemůže novému motoru do budoucna nějak uškodit.
V manuálu jsem se dočetl akorát to, že prvních cca tisíc km (které už do té doby asi najedu) využívat plynový pedál max na asi 3/4, nepřemáhat motor v nízkých otáčkách, nezkoušet jezdit maximální rychlostí a prvních cca 200 km nebrzdit zbytečně prudce.
Takže jestli můžu s plným autem klidně jet nebo radši říct kamarádovi, ať vezme auto on...
Díky za reakce.

Re: Nezajetý motor

Napsal: 23 čer 2009, 15:16
od Mazety
ničeho se neboj, je to jako zajetej motor, nesmí se jen přetáčet z kopce, do kopce ho můžeš přišlápnout, motor v záběhu to má rád

Re: Nezajetý motor

Napsal: 23 čer 2009, 22:26
od Kesi
Dlhá jazda na začiatok mu len prospeje. Je to lepšie ako jazda za studeným motorom zo sídliska na sídlisko.

Re: Nezajetý motor

Napsal: 23 čer 2009, 23:06
od Dalik
Jo jo, jedná se mi hlavně o to, že pojedu stovky kilometrů prakticky konstantně nějakých 130 km/h,
manuál totiž naopak mluví o spíše "pestré" jízdě... Ale to se asi bude týkat těch úplně prvních pár stovek km, o kterých se tam píše... Určitě to tak bude, budu vám věřit :)
Díky za reakce!

Re: Nezajetý motor

Napsal: 24 čer 2009, 19:14
od hipi
ja si myslim, ze v pohode, jedine co riskujes je to, ze od vyroby nevydarene diely ti mozu prdnut a budes daleko od domova a servisu.

Re: Nezajetý motor

Napsal: 02 črc 2009, 13:31
od lopuch
Na ceste do Chorvatska budes mit hodne prilezitosti do kopecka podradit a motor krasne vytocit (samozrejme na 3/4 max. otacek :lol: )
nebal bych se, ze motor bude ve stale stejnych otackach.. Pouze pocitej s vyssi spotrebou, nez se motor zajede..

Re: Nezajetý motor

Napsal: 02 črc 2009, 15:46
od Dalik
Trošku se mi do toho termínu vmíchaly povinnosti ohledně VŠ, takže ještě uvidím, jak to dopadne,
tak jako tak ale každopádně díky za názory.

Re: Nezajetý motor

Napsal: 07 črc 2009, 17:54
od gomes
ja som riesil podobny problem v 2006. V utorok mi prislo nove GTCcko so siestimi najazdenymi kilometrami priamo z vyroby, a uz o tri dni nato som absolvoval cestu dlho 3000km do Portugalska. A myslim ze tomu auto to prospelo, co sa tyka spotrebu. Mam priemer 6,2L. Ale je pravda ze som to cez 3000otacok dostal iba obcas a drzal som asi 115km/h max...riadna nuda...
Takze smelo na dovolenku, nevytacat, nepodtacat, snazit sa castejsie menit rychlostne stupne a obcas tomu nalozit k cervenemu...

Re: Nezajetý motor

Napsal: 28 srp 2009, 13:17
od x-father
Do zacatku bys to mel hodne setrit. Drzet konstantni otacky cca 2500, nepodtacet a nepretacet. Po cca 1000-1500 naopak poradne motoru nalozit. Jezdit hodne zatizeny. Menit otacky, hodne radit, vytacet.

Takze takova jizda na dovolenou plne nalozenym autem muze byt idealni :-)

Re: Nezajetý motor

Napsal: 28 srp 2009, 20:07
od corsaczek
Já zase slyšel, že zezačátku se nemá jezdit konstantně, ale právě hodně řadit, a jezdit různorodě - ale točit max. na 2/3 max otáček.