Stránka 1 z 1

Vadný termostat, zvýšení spotřeby

Napsal: 28 dub 2013, 20:31
od milosh
Mohl byste někdo odborně popsat co přesně je důvodem zvýšení spotřeby v případě vadného termostatu? Děkuji.

Re: Vadný termostat, zvýšení spotřeby

Napsal: 28 dub 2013, 20:39
od Oťas
Neohřátý motor na provozní teplotu..... co k tomu potřebuješ popisovat.

Re: Vadný termostat, zvýšení spotřeby

Napsal: 28 dub 2013, 20:41
od power2
ŘJ dává bohatší směs, než když je motor zahřátej

Re: Vadný termostat, zvýšení spotřeby

Napsal: 13 kvě 2013, 21:26
od milosh
Je mozné ze po vymene termostatu se mi zvysila spotreba? Puvodni byl vadný soucasný ukazuje dobre (90C + -)

Cca o pul litru / 100. :shock:

Re: Vadný termostat, zvýšení spotřeby

Napsal: 13 kvě 2013, 22:29
od pueblo
+- 90 mi přijde málo..... nevím jak u automatu, ale normální je kolem 100. Kolem 90ti to drží, když je motor pod vysokou zátěží. Ale i tak, 90 je dost vysoká teplota na to, aby ŘJ pochopila, že je ohřátej není třeba "sytič". Zvýšení spotřeby je divný :o

Tankuješ pořád stejnej benzín?

Re: Vadný termostat, zvýšení spotřeby

Napsal: 13 kvě 2013, 22:53
od power2
Mně se otvírá při 93°C a ochladí na 86°C. Jiný hodnoty s novým termostatem sem tam ještě neviděl. Možná v létě budou větší

Re: Vadný termostat, zvýšení spotřeby

Napsal: 14 kvě 2013, 04:42
od vojtavojta
U mne pri 103 a chladi na 96 stupniu.

Re: Vadný termostat, zvýšení spotřeby

Napsal: 14 kvě 2013, 07:42
od milosh
Prevazne beru stale u stejne pumpy, ale pochybuju ze kdybych nabral jinde bude spotreba o "litr" mensi :)
Vcera UL-Louny a z5, na MKJ jsem sledoval teplotu vic jak 92C tam nebylo, ale pravda ze bylo ani ne 14C.

Re: Vadný termostat, zvýšení spotřeby

Napsal: 14 kvě 2013, 08:07
od Westler
Me po vymene klesla spotreba cca o pul litru. Jinak ten novy ma teploty 105 (nizka zatez) a 90 (vysoka zatez) °C

Re: Vadný termostat, zvýšení spotřeby

Napsal: 14 kvě 2013, 08:11
od Stan.
Milosh závada zvýšené spotřeby bude asi v něčem jiném, nový termostat Ti ukazuje dobře, u motoru Z18XE je termický termostat a otvírací teplota je 92°C. Popisované rozdílné teploty jsou u jiných typů motorů. Benzinové motory Z18XER, (A)Z16XER, Z16XEP a Z16XE1 mají dvoustupńový termostat, který při nízkém zatížení otevírá termicky při 105°C a při vyšším zatížení otevře signálem z ŘJ motoru elektricky při 90°C. (Topné tělísko v termostatu ohřeje okolí termického termostatu, který se pak otevře dříve při 90°C). Co ale vysledoval Pueblo, tak u tohoto termostatu i při vysokém zatížení v horách sepne ventilátor teprve při cca 110°C. Takže ta teplota 90°C bude pouze při vyšších rychlostech, kdy se stačí chladit náporem vzduchu.