Stránka 1 z 1

čidlo teploty u motoru

Napsal: 18 dub 2013, 21:41
od dyntyd
Ahoj dávám do kupy svého nového mazla a když jsem dnes začal napouštět vodu do chladiče tak po chvíli voda začla vytékat ven ... nenašel jsem hadici ale díru se závitem a u ni prázdný konektor, otázka zní jaké čidlo tam patří popřípadě napsat číslo at jej mohu objednat díky moc motor 1,6 16v 77kw twinport

Re: čidlo teploty u motoru

Napsal: 18 dub 2013, 22:18
od denny
Termostat.jpg
Termostat.jpg (10.81 KiB) Zobrazeno 8398 x
Čidla teploty to má dvě.Jedno je součástí termostatu a to druhé by mělo být to tvé,co někdo vyšrouboval.
Lze použít Facet
7.3239
7.3239-FA.jpg

Re: čidlo teploty u motoru

Napsal: 01 srp 2018, 17:42
od LadaT
Ahoj,
nemáte někdo prosím zkušenost se závadou obvodu ventilu termostatu chladící kapaliny?

Díky za každou pomoc.

Re: čidlo teploty u motoru

Napsal: 02 srp 2018, 10:37
od Stan.
https://www.opel-astra-h.cz/forum/downl ... &mode=view

Chyba P1116 - Zkrat nebo přerušení proudového obvodu termostatu (Z16XEP má dvoustupňový termostat s vyhřívacím tělískem)
1) Zkontrolovat pojistku FE26 v motorovém prostoru
2) Vypnout zapalování a stáhnout konektor z termostatu Y158
3) Zapnout zapalování a u konektoru ze strany kabelů proměřit napětí mezi (svorka) Pin 1 - červeno-modrý vodič a ukostřením - pól batarie (minimálně 11Volt- napětí baterie)
4) Pokud jsou předchozí body v pořádku, tak vyměnit termostat. Častá závada je ve vyhřívacím tělísku v termostatu
Např: https://autodilos.cz/termostat-chladivo-behr-tm41105
Možno také zkontrolovat průchodnost (vodivost) mezi svorkovnicí termostatu Pin 2 hnědo-červený vodič, signál pro sepnutí
vyhřívacího tělíska termostatu z ECU svorkovnice XC9 Pin 55 u motoru. Pozor na velmi citlivé a jemné kontakty u konektoru ECU.

Re: čidlo teploty u motoru

Napsal: 08 pro 2019, 16:44
od Karel V
Chyba P1116 - Zkrat nebo přerušení proudového obvodu termostatu (Z16XEP má dvoustupňový termostat s vyhřívacím tělískem)
1) Zkontrolovat pojistku FE26 v motorovém prostoru
2) Vypnout zapalování a stáhnout konektor z termostatu Y158
3) Zapnout zapalování a u konektoru ze strany kabelů proměřit napětí mezi (svorka) Pin 1 - červeno-modrý vodič a ukostřením - pól batarie (minimálně 11Volt- napětí baterie)
4) Pokud jsou předchozí body v pořádku, tak vyměnit termostat. Častá závada je ve vyhřívacím tělísku v termostatu
Např: https://autodilos.cz/termostat-chladivo-behr-tm41105
Možno také zkontrolovat průchodnost (vodivost) mezi svorkovnicí termostatu Pin 2 hnědo-červený vodič, signál pro sepnutí
vyhřívacího tělíska termostatu z ECU svorkovnice XC9 Pin 55 u motoru. Pozor na velmi citlivé a jemné kontakty u konektoru ECU.

Ahoj těším tento kód P1116 + neukazuje indikátor teploty na Astra G Z16XEP. Čidlo jsem vyměnil a staré jsem proměřil a je OK. No a v bodu 3 podle tvého návodu jsem naměřili jen 5.3 V asi přechoďak ale kde? Ještě jak si odpočítam 55 pin na svorkovnici je to v řadě či v sloupcích. Díky Karel

Re: čidlo teploty u motoru

Napsal: 09 pro 2019, 14:32
od Stan.
Karel V píše:
08 pro 2019, 16:44
Ahoj těším tento kód P1116 + neukazuje indikátor teploty na Astra G Z16XEP. Čidlo jsem vyměnil a staré jsem proměřil a je OK. No a v bodu 3 podle tvého návodu jsem naměřili jen 5.3 V asi přechoďak ale kde? Ještě jak si odpočítam 55 pin na svorkovnici je to v řadě či v sloupcích. Díky Karel
Ačkoliv se jedná o stejný motor Z16XEP, tak u Astra G je jiné zapojení a na Pin 1 (červenobílý vodič) můžeš naměřit napětí baterie cca 12V až po sepnutí relé řízení motoru K18 (napájení relé je z pojistky F6), dále přes pojistku F62. Signál od ŘJ motoru na Pin 2 (hnědočerný vodič) je ze svorkovnice Řídící Jednotky motoru X72/Pin55. Požádal jsem člena Mironto, zda sem může vložit obrázek svorkovnice X72 u ŘJ je blíže k motoru. Mám to ve Virtuálu a nemohu to stahovat ani kopírovat.

Re: čidlo teploty u motoru

Napsal: 09 pro 2019, 14:56
od mironto
x72.png