Stránka 1 z 2
Olej ACEA A5/B5,A1/B1 v Z16XEP
Napsal: 14 črc 2011, 00:19
od lip
Ahoj,
omylem mi nalili do H 1.6 (Z16XEP) olej Havoline Energy 5w-30, který splňuje pouze ACEA A5/B5, A1/B1, API SL,CF.
Vím, že by tam měl být A3/B3, ale už se stalo. V servisní knížce je napsáno, že tyhle se nesmí používat v dieslových astrách.
Jak je to v případě benzínu, může to něčemu uškodit?
Budu ho tam mít maximálně 1 rok / 10000 km.
Díky.
Re: Olej ACEA A5/B5,A1/B1 v Z16XEP
Napsal: 14 črc 2011, 06:52
od vojtavojta
Myslim si ze tento olej neni doporuceny ani pro benzin!
Re: Olej ACEA A5/B5,A1/B1 v Z16XEP
Napsal: 14 črc 2011, 07:22
od Georgeisin
ACEA SPECIFIKACE
Specifikace ACEA mají tři různé stupnice: A pro
zážehové motory, B pro lehké vznětové motory
a E pro velkoobjemové vznětové motory. Za těmito
písmeny je ještě číslice, např. ACEA A3/B3,
B4, která udává, pro které motory je olej vhodný.
Uvedený příklad je typický pro nejmodernější
oleje s normální HTHS viskozitou, tj. nad
3,5 mPa.s. Oleje ACEA A2 či B2 jsou výkonově
o stupeň níže. Neplatí však, že oleje ACEA A1
jsou méně výkonné či ACEA A5/B5 jsou výkonnější
než ACEA A2 nebo A3 (s označením B to
je podobné). Specifikace ACEA A1/B1 a A5/B5
jsou určeny pro moderní a velmi výkonné oleje
se sníženou HTHS viskozitou mezi 2,9 až
3,5 mPa.s (např. long life oleje pro koncern VW).
Vzhledem ke snížené HTHS viskozitě je nelze
použít do motorů, kde jsou doporučeny oleje
ACEA A2/B2 či A3/B3, B4. ACEA A4 se nepřiděluje.
Číslice u stupnice E v podstatě odpovídá
kvalitě oleje, ale odráží také některé požadavky
související s emisními limity.
Zdroj:
http://oleje.cz/zajimavosti/clanky/Auto ... ytus_5.pdf
Za 10.000 se asi nic nestane, ale radši bych ho vyměnil.
Re: Olej ACEA A5/B5,A1/B1 v Z16XEP
Napsal: 14 črc 2011, 07:52
od vojtavojta
Presne tak, pro jistotu vylet.

Re: Olej ACEA A5/B5,A1/B1 v Z16XEP
Napsal: 15 črc 2011, 01:14
od lip
No to jste mě moc nepotěšili. Nechce se mi vylévat úplně nový olej.
Je ale zajímavé, že se liší informace v servisních knížkách.
Ta slovenská, co je tu ke stažení, úplně zakazuje použití olejů A1/B1 a A5/B5, kdežto v mojí (originální česká serviska) zmiňují pouze, že se tyto oleje nesmí používat pouze u vznětových motorů s plánem ECOService-Flex.
Ještě v ní mám i poznámku, že se v případě zážehových motorů se může v případě nouze dolít max. 1l oleje kvality A5/B5 (do následující výměny).
Takže si myslím, že žádnou katastrofu by to asi způsobit nemělo.
Re: Olej ACEA A5/B5,A1/B1 v Z16XEP
Napsal: 15 črc 2011, 06:56
od vojtavojta
Georgeisin píše:Vzhledem ke snížené HTHS viskozitě je nelze
použít do motorů, kde jsou doporučeny oleje
ACEA A2/B2 či A3/B3, B4
!!!!!!!!!!!!!
Potom je tezko Ti neco poradit jak stejne mas na to svoj nazor
Re: Olej ACEA A5/B5,A1/B1 v Z16XEP
Napsal: 15 črc 2011, 07:50
od sladas opc
lip píše:No to jste mě moc nepotěšili. Nechce se mi vylévat úplně nový olej.
Je ale zajímavé, že se liší informace v servisních knížkách.
Ta slovenská, co je tu ke stažení, úplně zakazuje použití olejů A1/B1 a A5/B5, kdežto v mojí (originální česká serviska) zmiňují pouze, že se tyto oleje nesmí používat pouze u vznětových motorů s plánem ECOService-Flex.
Ještě v ní mám i poznámku, že se v případě zážehových motorů se může v případě nouze dolít max. 1l oleje kvality A5/B5 (do následující výměny).
Takže si myslím, že žádnou katastrofu by to asi způsobit nemělo.
dolit litr neznamena nalit 3,5 litru...

Re: Olej ACEA A5/B5,A1/B1 v Z16XEP
Napsal: 15 črc 2011, 12:15
od Stan.
http://www.olejshop.cz/oleje/automobilo ... 30-5litru/
Vyměnil bych to pro jistotu, aby nebyly náhodou další investice daleko vyšší. Za tisícovku to máš s filtrem i doručením přímo domů.

Re: Olej ACEA A5/B5,A1/B1 v Z16XEP
Napsal: 15 črc 2011, 12:26
od sauce
Nevím, co pořád kdo řeší s olejem, když originál se dá sehnat za skvělou cenu...
http://www.autodily-prostejov.cz/motoro ... 30-5l.html
Re: Olej ACEA A5/B5,A1/B1 v Z16XEP
Napsal: 15 črc 2011, 13:03
od lip
No psal jsem na počátku, že tam byl nalit omylem (nedorozumění při výběru).
Jinak bych tam samozřejmě dal normálně ten GM olej.
Řeším jenom to, jestli je opravdu nutné ho vyměnit. Pro jistotu to tedy asi raději udělám.