Stránka 11 z 11

Re: Halis- Zafira B, 2006, 19CDTI, 110kW

Napsal: 15 říj 2019, 09:02
od PetrDubi
Halis píše:
04 říj 2019, 16:54
Ahoj,
jsem rád, že jsi pochopil o čem se bavím ;) ale neodpověděl jsi na mou otázku- vlastně ani na jednu, ale teď už máš jedenáctý příspěvek do fóra. Gratuluji! 8-)
Mě jsou nějaký počty příspěvků úplně ukradený - nehraju si na to, kdo větší číslo příspěvků nebo třeba liků u svého jména, to přenechám jiným ;)

A když už jsme u toho rejpání, tak kdyby jsi místo navážení se do mě kvůli jedenáctému příspěvku raději vzal do ruky šroubovák a ten CIM rozebral, tak by jsi zjistil, že tam je deska, která je spojená s konektorama na obalu (do kterých se připojují koncovky kabelů) pomocí těchto konektorů, které jsou na obrázcích. Jenomže na příspěvku který jsi si vybral, je vyfocená jenom deska a nic víc, takže tu špekuluješ nad polovičníma informacema.
Kdyby jsi se na internetu podíval na nějaké video, kde se rozebírá CIM, tak by jsi to viděl.
Já jsem ten šroubovák do ruky vzal (když jsem řešil jiný problém s CIM a rovnou jsem i očistil zaoxidované kontakty) a po rozebrání jsem měl jasno.

Takže na tvojí otázku co to je za švába je odpověď že konektor správná. A šikmý je na fotce proto, že to někdo špatně vyfotil (z úhlu) nebo je šikmo nadzvednutý ten černý plast (což dělá šroubovákem na fotce číslo 5) - nevím jak ti to pomůže s tvým problémem, ale je to přesně to, co jsi chtěl vědět.

Ps: a pokud by jsi si přečetl ty ruské popisky, tak by jsi se dozvěděl, že ten černý plast na konektoru je zvednutý proto, aby se každý pin dal připájet z obou stran. Což značí problémy s prokovením (kovovým propojením) mezi vrchní a spodní stranou plošného spoje - kdyby bylo prokovení těch dírek v pořádku, tak by stačilo připájet konektor jenom z jedné strany - tak jak to je originál z výroby.

Re: Halis- Zafira B, 2006, 19CDTI, 110kW

Napsal: 15 říj 2019, 15:06
od PepaS
Nestudoval jsem chybové kódy, takže jen obecně:

O problémech CIMu jsem psal zde > zde <. Jednalo se ale o problémy konektoru propojujícího plošný spoj CIMu s ovládacími prvky na volantu.
PetrDubi píše:
15 říj 2019, 09:02
Což značí problémy s prokovením (kovovým propojením) mezi vrchní a spodní stranou plošného spoje - kdyby bylo prokovení těch dírek v pořádku, tak by stačilo připájet konektor jenom z jedné strany - tak jak to je originál z výroby.
Ten konektor od výroby nebyl vůbec pájený, ale lisovaný (jsou ale i verze CIM s konektorem pájeným). S kvalitou prokovení to nebude souviset – na DPS je dalších x set prokovů, takže by byla velká náhoda, že by odešly jen prokovy u konektoru. Posunutím pozice konektoru se ale docílí toho, že zajede hlouběji do kabelového protikusu. Když už bych se s tím prasil, tak bych rozhodně koupil konektor nový (lze koupit např. v TME.cz), zlacený, s dostatečně dlouhým piny a zapájel…

Re: Halis- Zafira B, 2006, 19CDTI, 110kW

Napsal: 15 říj 2019, 16:34
od Halis
RE PetrDubi: Tak vidíš, pokud by jsi mi takto odpověděl hned napoprvé, tak bych možná odpověděl taky jinak než jsem udělal= pro příště.
Na návody oprav CIMu jsem se již koukal jak na YT, tak tady na fóru, ale jelikož jsou na YT videa, která natáčí i lidi s IQ houpacího koně a oprava se jim náhodou povede, tak ostatním se to například nepodaří a nebo si i opravovanou věc nadosmrti zničí. Já raději seženu 100 informací od více lidí než se do něčeho pustím. Jinak jsem měl šroubovák taky v ruce, ale šrouby pro ovladače na volantu mám zalepené nějakou žlutou barvou. Dál jsem se v tom nehrabal.
PS: ...už je to tvůj 12-tý příspěvek :D 8-) dávám ti like 8-) :D