padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.

Od klimatizace až po xenony

Moderátoři: Samothe, AstraMan, Radoš92, Frydex, Oton

Odpovědět
Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 620
Registrován: 14 bře 2014, 15:30

Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.

Příspěvek od honzap » 02 črc 2019, 16:11

Zadní světla tady někomu zůstávala svítit, na vině byla průchodka k pátým dveřím. Není kabeláž poškozená někde jinde - dál, než byla opravovaná?
Už jsem tady psal na víc míst, u bratránkovo vectry pomohlo omytí motoru (asi to bylo prosolený a za vlhka to blblo) a zároveň mechanik prolezl auto a očistil a zkontroloval všechny kontakty, co našel, včetně silových. Najednou to bylo jiné auto.

edit: doplnění
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =14&t=8824
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Reklama
 

tesyno
Příspěvky: 63
Registrován: 06 čer 2013, 10:52
Bydliště: Dĕčín

Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.

Příspěvek od tesyno » 02 črc 2019, 20:43

Stan. píše:Ano řídící jednotka centrálního zamykání v REC ...
Neměl bys schema LS CAN sběrnice? Kudy a kam vede? Do jakých pozic u jednotlivých jednotek a ideálně i kudy kabel prochází :roll:
honzap píše:Zadní světla tady někomu zůstávala svítit, ...
Zadní průchodka je OK - tu jsem kontroloval několikrát, byly poškozené jen ty v zadních dveřích (obou) a ty jsem vyměnil. Všechny kostry, kabely, kontakty jsem se už snažil projít, očistit, prostříkat kontaktolem...

Jinak poznámka z dneška - cestou do práce jak jsem psal se mi podařilo zamknout/odemknout auto a do práce jsem dojel bez chyb. A světe div se, cesta z práce (cca 30 km a v tom i jedna přestávka v lékárně) a auto naprosto bezproblému ...

Díky všem
Zafira B 1,8 16v 103kW

PepaS
Příspěvky: 907
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.

Příspěvek od PepaS » 02 črc 2019, 23:45

tesyno píše:Co se týká napájení, tak elektronika blbne i při "nulovém" odběru
Ty budíky zhasnou ihned po spuštění motoru? Po nastartování se dobíjení zapíná s malým zpožděním (několik sekund), takže by mě zajímalo, zda-li tam je souvislost s výpadkem funkce budíků a spuštěním dobíjení. Měřil si napětí v palubní síti pří startování?
tesyno píše: ... má cokoliv se zámkem něco společného s LSCAN sběrnicí?
Velmi obecně ano, viz. popis od Stan., ale přímá souvislost tam není.

Pořád platí, že ty budíky zhasínají? Pokud sis jist napájením, potom bych jako další krok zkusil vyřadit budíky. Asi ale nebude stačit je pouze odpojit, protože bys tím přetrhnul rozvod LS-CAN sběrnice – bude potřeba v kabelovém konektoru budíků propojit spojkou LS-CAN. Já nyní nemám přístup ke schématům, ale když poprosíš Stan., tak ti to určitě najde (rozvod LS-CAN mezi ECU, zapojení konektoru budíků). Nikdy jsem nezkoušel, co udělá auto bez budíků, ale u auta s REC bych čekal, že řízení světel a pojede.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Stan.
Příspěvky: 1473
Registrován: 16 pro 2010, 19:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.

Příspěvek od Stan. » 03 črc 2019, 07:04

PepaS píše:
tesyno píše:Co se týká napájení, tak elektronika blbne i při "nulovém" odběru
Ty budíky zhasnou ihned po spuštění motoru? Po nastartování se dobíjení zapíná s malým zpožděním (několik sekund), takže by mě zajímalo, zda-li tam je souvislost s výpadkem funkce budíků a spuštěním dobíjení. Měřil si napětí v palubní síti pří startování?
tesyno píše: ...

Pořád platí, že ty budíky zhasínají? Pokud sis jist napájením, potom bych jako další krok zkusil vyřadit budíky. Asi ale nebude stačit je pouze odpojit, protože bys tím přetrhnul rozvod LS-CAN sběrnice – bude potřeba v kabelovém konektoru budíků propojit spojkou LS-CAN. Já nyní nemám přístup ke schématům, (rozvod LS-CAN mezi ECU, zapojení konektoru budíků). Nikdy jsem nezkoušel, co udělá auto bez budíků, ale u auta s REC bych čekal, že řízení světel a pojede.
Přístroje P3 - příchozí zelené vodiče na propojení LS-CAN Piny 34 a 35 (černo-hnědý konektor)
P3 Pin 34 - vodič vede od CIM Pin 20 (šedo-červený konektor)
P3 Pin 35 - vodič vede od UEC Pin 11 (svorkovnice XE2) tento vodič vede přes svorkovnici X1 Pin 51 ve sloupku u nohou řidiče

Doplnění pro případné proměření vodičů LS-CAN mezi ŘJ (řídícíma jednotkama) podle výbavy na průchodnost (přerušení) nebo na zkrat
REC (černo/modrá svorkovnice) XR5/ Pin30 a Parkpilot (18ti Pinový konektor) XC21/ Pin1
REC (černo/modrá svorkovnice) XR5/ Pin31 a Open a Start Pin7
REC (černo/modrá svorkovnice) XR5/ Pin32 a Airbag (černo/žlutá svorkovnice) XC17/ Pin35 (přes svorkovnici X1/ Pin50)
REC (černo/modrá svorkovnice) XR5/ Pin33 a UEC svorkovnice XE2/ Pin24
UEC svorkovnice XE2/ Pin11 vozidla s REC (Pin26 vozidla bez REC) a P3 - přístroje Pin35 (přes svorkovnici X1/ Pin51)
CIM (šedo/červená svorkovnice) XC46/ Pin 20 a P3 - přístroje Pin34
CIM (šedo/červená svorkovnice) XC46/ Pin19 a Diagnostický konektor X40/ Pin1
CIM (šedo/červená svorkovnice) XC46/ Pin 4 a Infodisplej (šedo/černá svorkovnice) XC23/ Pin25
Airbag (černo/žlutá svorkovnice) XC17/ Pin37 a Infodisplej (šedo/černá svorkovnice) XC23/ Pin28
Airbag (černo/žlutá svorkovnice) XC17/ Pin38 a ŘJ monitorování pneu Pin1
Airbag (černo/žlutá svorkovnice) XC17/ Pin38 a ŘJ přídavný ohřev Pin3
Airbag (černo/žlutá svorkovnice) XC17/ Pin38 a ŘJ Poloautomatická klimatizace (šedo/černá svorkovnice) XC42/ Pin2

Zkoušení sběrnicového systému LS-CAN
U sběrnice LS se jedná o systém s jedním vodičem, to znamená, že sběrnicový signál se měří proti kostře. Napětí se recesivně pohybuje okolo 0 Volt a dominantně okolo 4,2 Volt. U tohoto systému nejsou řídící jednotky umístněny v sérii, ale jsou vzájemně propojeny jistým druhem stromové struktury. Z toho pak vyplývá, že nelze definovat žádnou počáteční a koncovou řídící jednotku. Proto jsou zakončovací odpory zabudovány jako dílčí odpory v jednotlivých (ŘJ) řídících jednotkách. Jelikož počet řídícich jednotek kolísá podle výbavy vozidla, mění se i celkový odpor systému. Na rozdíl od sběrnic HS/MS nelze tedy na základě měření odporu určit, zda všechny řídící jednotky jsou propojené sběrnicovým vodičem. Zjistíme-li pomocí měřícího přístroje, že jednotlivé řídící jednotky se nepodílí na komunikaci, pomůže jen prosvícení (prozvonění) vodiče mezi jednotlivýma řídícíma jednotkama, aby se zkontrolovalo jejich spojení.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Odpovědět