Zafira B OPC – Modrý deník – V. Poškozený motor – demontáž

17.10.2012 – V. Poškozený motor – demontáž

Venku začalo konečně sychravé počasí a já jsem se dostal ke psaní. Mé obrovské životní tempo mne donutilo přehodnotit životní hodnoty a bylo mi vnuceno různými školiteli „Time Managementu“ toto moudrou : „Když potřebuješ uhlí, přece si jej nepůjdeš nakopat“. Výborně, řekl jsem si. Vyzbrojen novými znalostmi jsem se rozhodl při mém náročném zaměstnání věnovat více času svým nejbližším a aplikoval jsem to hned na mém kouzelném modrém voze. Dal jsem jej do servisu na běžnou výměnu náplní, filtru, umytí motoru, seřízení LPG. Přece to nebudu dělat já :o)) Osudová chyba. Dnes šmoulinku nedám z ruky. Servis dopadl „výborně“ já byl o pár dolárku lehčí a s blaženým úsměvem vyrazil na delší cestu. Lehkému cinkání a kvílení motoru jsem nevěnoval pozornost, venku se rozpršelo a přece nebudu v tak spolehlivém voze po výborném servise řešit zvedání kapoty. Podle školení „Time Managementu“ přece vím, že já se mám věnovat práci a auto nechat odborníkům. Škub, škub – magické oranžové „oko“ na tachometru se rozvítilo zase škub škub…..brrrrrr… tak to už jsem začal tušit, že je něco špatně. Jako bývalý informatik jsem vyzkoušel reset (vypnutí a opětovné nastartování :o)) ) a motor naskočil a oranžové oko bylo po tmě… Jedna, dvě, tři, čtyři, pět, šest a blik zase mrška svítila….. škub škub, podřadit na čtyři a z lehkou nohou za velkého škubání jsem se dokodrcal domů. Diagnostika ukázala nesmysly ohledně špatného spalování všech válců, vadná lambda, vadné tlaky turba a snad kromě rádia se zbláznilo vše. Takže svíčky ven a ejhle – upálena keramika na třetím válci, popraskané izolátory na prvním válci.

Opel Zafira B OPC

Našrouboval jsem kompresiometr a tlaky byly cca 1:8, 1:8, 1:4 a 1:8. Zvedl jsem telefon do servisu a ptal jsem se co se dělo s mým drahouškem. Nic, přece jen klasický servis a bylo mi zavěšeno. Probleskl mi hlavou citát Dr.Hause: „Všichni lžou a kdo tvrdí, že ne tak lže“ !! Ráno jsem se vyzbrojil americkým umělým úsměvem, navštívil jsem servis a dozvěděl jsem se pravdu.“ Víte ono nám tam něco spadlo do sání při čistění klapky…. asi podložka……“ nemělo smysl se dál vyptávat. Přišel jsem domů a místo láhve Vodky jsem otevřel krabici brusinkového juice a začal jsem přemýšlet. Během půl hodiny jsem vymyslel strategii jak udělat opravu motoru na 18m2 tedy mé garáže 3×6 metrů v prosinci ! Asi Ti co někdy rozebírali auto ví, kolik hebel a nesmyslů z auta zabere místo na zemi. Začal jsem systematicky rozebírat motor . Demontoval jsem hlavu a bylo jasno.

Opel Zafira B OPC

Opel Zafira B OPC

Cizí element jaksi prošel ventilem, byl konfrontován s pístem a hlavou. Také si prohlížel keramiku svíčky, která se vydrolila a poškrábala blok a došlo k upálení hran pístu….

Opel Zafira B OPC

Opel Zafira B OPC

Opel Zafira B OPC

Bohužel hlava to odnesla taky. Od závitu svíčky jde nepatrná trhlinka k sedle ventilu, bohužel tato trhlina prostupovala do celé délky závitu až k horní části svíčky :o((

Opel Zafira B OPC

Opel Zafira B OPC

Opel Zafira B OPC

Opel Zafira B OPC

Opel Zafira B OPC

Opel Zafira B OPC

Opel Zafira B OPC

Takže rozebrat vše do šroubečku, vše od oleje a všude bylo cítit aroma připálení….. motor rozebrán během 6 hodin, uložen do polic a blaženým úsměvem jsem šel domů a přemýšlel jsem jak dál….

DISKUSE K TÉMATU ZDE

1 komentář

  1. josef napsal:

    To je posledni dil nebo chystas jeste neco?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »