Výměna stabilizačních tyčí na přední nápravě

Pokud Vám začne něco mlátit na přední nápravě ,tak jsou to na 95% stabilizační tyče!

Na našich silnicích vydrží tak 50tis km !Může se stát ,že i míň! Zaleží po jaké jezdítě cestě! Pokud denně jezdíte třeba 1 kilometr po kostkách,tak vám taky můžou vydržet 20tis km!

Foto:Oton
Práce :RomanK

Tady je postup při výměně tyčí!

1.Musíme mít po ruce zvedák na auto, ale dá se to dělat i na heveru jak říkal RomanK. Prý se to dělá pěkně naho*no ale jde to!
2.Sundáme přední kolo a hned na očích máme stabilizační tyč!(označena červeně)

Stabilizační tyčky - výměna

Stabilizační tyčky - výměna

3.Zavity prostříkneme sprejem WD40 a uvolníme šrouby nahoře i dole!Je to ořech o velikosti 18mm.

Stabilizační tyčky - výměna

Stabilizační tyčky - výměna

4.Potom tyč sundáme a můžeme nasadit novou! Číslo dílu 350614. Obě tyče přijdou přímo u opla na 1500 kč!

Stabilizační tyčky - výměna

5.Nasadíme novou tyč a opět prostříkneme WD 40 a dotáhneme!

Stabilizační tyčky - výměna

6.Nasadíme zpět kolo a toť vše! Úplně jednoduchý! Příště si to udělám sám!

Další 4 fotky z výměny poslal Juray, díky.

Stabilizační tyčky - výměna

Stabilizační tyčky - výměna

Stabilizační tyčky - výměna

Stabilizační tyčky - výměna

3 komentáře

  1. alro napsal:

    Při výměně tyčí na heveru je nezbytně nutné mít hevery dva, zleva i zprava. Při pokusu s jedním heverem narazíte na problém – starou tyč možná násilím sundáte, ale určitě se vám nepodaří nasadit tyč novou! Celé to jde do zkrutu…. Takže dva hevery a obě kola ve vzduchu:-).

  2. larry napsal:

    Super. Díky za návod 😉 To si teda udělám sám. Ale musím teda sehnat ještě jeden hever. Jinak jsem koupil teďka cca obě za dvojku dohromady ve slevě, originál ND.

  3. larry napsal:

    Vyměněno. Měl jsem tam taky tyhle černé, ale měnil jsem za bílé a širší. Ty nové bílé mají ale o něco menší pouzdro kloubu. Podotýkám ale, že jsem koupil jako originální ND GM z prověřených stránek. Jinak vyměnit to celkem šlo i při zvedlé jen jedné straně, ale nešlo to pořádně povolit. Torx se protočil, musel se orvat kloub, chytit to hasákem a pak klíčem těžko točit tu zarezlou samojistící matku. Netuším však, jak dlouho tam byly ty tyčky. Auto mám rok.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »