Moje zkušenosti s Opel Astra H po najetí 90 000 km

Dnes jsem 7 let majitelem hranaté Astry H. Za tu dobu jsem najel celkem 90 000 kilometrů a tak jsem pár poznatků sepsal. Kdo uvažujete o koupi tohoto modelu od Opelu, ideálně v motorizaci 1.8 92kw s automatickou převodovkou, informace se vám mohou hodit.

Proč jsem si vybral právě model Opel Astra H 1.8 automat

První Opel, které jsem měl, byla Astra G v kombíku. Auto bylo spolehlivé, nadčasový design je pěkný i po letech, ale přecejen mělo své mouchy. Měl jsem ji v automatu s motorem 1.6 74kw a protože jsme do rodiny v roce 2009 potřebovali druhé auto, vybíral jsem opět něco od Opelu 🙂 Vždy se mi líbila Zafira B, ale ceny v té době byly vyšší než jsem měl v plánu, a navíc automat se dával jen do motorů 2.2 a pak jako Easytronic – robotická převodovka.

V Géčku jsem měl klasický 4-rychlostní automat a zde v háčku byl ten samý, takže jsem věděl do čeho jdu.

Vyšší kroutící moment a více kw bylo jasným impulsem, že to pojede líp.

Domluvil jsem se s Opel mistrem Romanem (všem známý RomanK) a pro auto jeli do Německa. V Čr jsem našel pouze několik kusů, bohužel ve stavu spíše žalostném a jak je známo, v Německu se o ta auta starají přecejen lépe.

Na první pohled to byla voňavka a po krátkém svezení bylo jasné, že těch necelých 8000 euro za ni dám.

opel astra h 1.8 německo

Každé auto z dovozu má svůj příběh, tento prý měla paní jako druhé v rodině a jezdila s ním s dětmi do školy a na nákupy. Nájezd 20 000km/rok tomu celkem odpovídal, auto mělo najeto cca 83 000 km a vše doloženo servisní knížkou se zápisy z autorizovaného servisu Opel. Tak jsem koupil a jelo se domů.

opel astra h přístrojovka

Jaký je automat v benzínové 1.8

Když jsem v astře s tímto motorem a automatem jel poprvé, připadalo mi to, jako kdyby řazení bylo neskutečně plynulé a v podstatě není poznat, že automat přeřadil na vyšší rychlost. Rozhodně proti géčku tam změna k lepšímu byla, nejen to, že háčko ukazuje rychlosti na přístrojovce, ale i to, jak automat řadí, mi přijde plynulejší, i když by v obou modelech měla být ta samá převodovka.

Samozřejmě kdo někdy jel v autě s novějším automatem, který má 6 a více rychlostí, pozná věk tohoto automatu na „první dobrou“. Jak ale popisuji výše, já chtěl tento model, Astra J ještě nebyla v prodeji a tak jiná volba nebyla.

Po těch letech jsem ale spokojen, řadí to ty 4 rychlosti bez problémů 🙂 Stejně jezdím v podstatě jen na „D“ 🙂

opel astra 4-rychlostní automat

Spotřeba s benzínovým automatem

Hodnota, která zajímá každého rejpala, hlavně ty, kteří s tím nikdy nejeli. Jak se ale říká, kdo se v autě s automatem jednou sveze, už nebude chtít nic jiného, pro toho je pořekadlo opravdu pravdivé.

Je třeba si zvyknout na ten vyšší krouťák, protože už na jedničku to auto vystřelí z křižovatky a prostě budete na semaforech vždy první. To je věc, která mě baví dodnes 🙂 Kroutit fofrklackem už bych nechtěl, automat je super a nic na tom nezmění fakt, že ve městě nemá Astra problém jezdit nad 10L/100. Mimo město se dá ale dostat i na 6,5L/100km, když budete jezdit na pohodu a s tempomatem.

Průměrnou spotřebu mám celoročně 8,5L/100km. Pro někoho moc, pro mě normál, když jsem měl manuál v benzínu, kolem 8 to bylo taky.

Auto je na 80% využíváno téměř denně ve městě a o víkendu na výlety. Důležitá pro mě je spolehlivost a nějaký ten litr na víc neřeším, navíc za minulý rok jsem ujel asi 8000km, takže není ani důvod myslet třeba na přestavbu LPG.

Jaké byly závady a poruchy

Již od doby, co existuje MS Excel a mám řidičák, si vedu tabulku, kolik jsem do kterého auta zainvestoval – ať už díly, „tuning“ nebo ceny za servis. Zde to není vyjímka a také jsem toho za těch několik let pár řádků popsal.

Co se měnilo a kdy

Poctivě dodržuji servisní intervaly pro můj motor, olej měním 1x ročně, i když najedu méně a samozřejmě mám dvě sady kol, letní a zimní, což také není vždy u každého motoristy pravidlem.

  • 94 000 km – stabilizační tyčky
  • 104 000 km – xenon výbojky Osram D2S
  • 121 000 km – oprava centrálu (prasklá kabeláž ve dveřích za řidičem – nemoc této modelové řady)
  • 136 000 km – oprava centrálu podruhé (opět vydrželo pouze pár tisíc km)
  • 153 000 km – přidělán plech kolem středního dílu výfuku (málem upadl, bylo nutné dát větší podložky)
  • 154 000 km – vadný pdc senzor (parkovací čidlo) zakoupen nový 1ks
  • 159 000 km – oprava kabelů dveří potřetí – komplet nová kabeláž, nový spínač kufru a lišta a nové vzpěry kufru.
  • 170 000 km – oprava klapky vnitřní cirkulace, to už je klasika jak u Opel Astra G
  • 173 000 km – umřela pravá xenon výbojka – nejdříve se zahlásila růžovým světlem a po 2 dnech kaput 🙂

Jinak s autem pouze jezdím a dolejvám benzín. Co čtu recenze na nová auta a nejen oply, tak nějak ani nechci háčko prodávat, 2 dospělí a dvě děti + hafo krámů do kufru se tam pohodlně vejde, motor jede zatím bez problémů, co to je koroze ani neznám a na to, že má auto už 11 let (je to rok výroby 2005) to je pořád sexy kočka.

opel astra h 1.8 automat

Co jsem na autě dodělal

Mám rád, když se auto alespoň trochu odliší od těch dalších, zde ale v případě stříbrné metly to jde celkem ztěžka, jezdí jich dost. No alespoň ty elektrony jsou jiné než má dalších 10 stříbrných aster v okolí. Sice je někdy problém je vyčistit, ale pokud je také někdo máte, zde popisuji jak na to.

Kola byla původní, takže to jsem měl vyřešené. Na každé své auto dávám protisluneční folie, které pomohou jak proti slunci, ale také proti nenechavcům, kteří by se do auta chtěli dostat, ale teď tam prostě není vidět.

Také se mi líbily tmavé boční blinkry, tak tam šly snad hned 14 dní ptoom, co jsem auto koupil 🙂

Rozprašovací trysky ostřikovačů čelního skla jsem měl už na Astře G, takže logicky jsem je dal i sem.

I když se říká, že kola dělají auto, pokud se podíváte do interiéru, pak u astry a Opla všeobecně OPC volant prostě musí mít i zde své místo, tak je tam.

Protože si také často a rád pustím hudbu na vyšší hlasitost a mám rád, když to trošku duní 🙂 vyměnil jsem i reproduktory v předních dveřích místo těch seriových, které sice nehrály špatně, ale ne tak jak bych si představoval.

A jelikož to s radiem CD30 mp3 nehrálo dle představ, nechal jsem si u Romana toto radio vyměnit za CD70 s navigací a rovnou i vyměnit GID displej za barevný CID.

Poslední dodělávka je modul MKJ. Ten nejen že ukáže teplotu chladící kapaliny na displeji na 2 kliknutí, ale pro mě je největší pecka ukazatel rychlosti na displeji. Takže kdo MKJ ještě nemáte, rozhodně doporučuji, za těch pár tisíc to stojí a pravidelně budete mít zdarma i aktualizace.

Zatím (nikdy neříkej nikdy) poslední vylepšení je termoreflexní čelní sklo (modré), to se k té stříbrné vyloženě hodí.

Poznámka na závěr

Několikrát mě u mojí bývalé práce i jednou u Globusu zastavili lidé, říkali že se jim auto moc líbí a ptali se, co to je za model, jak jsem spokojen a tak, to docela potěší a je důvod mít ho stále čistý (teda teď už to celkem flákám, ale pořád jej myji častěji než 90% řidičů) 🙂

5 komentářů

  1. Vladislav Borůvka napsal:

    Mám také Astru H, ale v provedení hatchback a s motorem 14 XEP a manuální převodovkou.
    Jsem rád, že je v tomto článku kladně hodnocena, především co se týká snížení koroze oproti starším modelům – měl jsem 18 let Kadett a ten hnil před očima, navíc do něho zatékalo.
    Ale mám jednu připomínku – na tom snímku budíků je vidět, že svítí auto s klíčkem , správně má po asi 4 sec zhasnout ….Mohlo by to signalizovat nějakou závadu. Mně také jeden čas takto svítila, ale po připojení na diagnostiku a vymazání zobrazené chyby je pokoj.

  2. Milosh napsal:

    Vláďo, díky za komentář. Já fotil ty budíky hned po nastartování, takže svítily všechny, pak to samozřejmě zhaslo 🙂

  3. Standa napsal:

    též jsem spokojený majtel astry H v hatchbacku, jen jsem se chtěl zeptat co rozvody byly dělané? mám auto s cca 90 tisici km a docela uvažuj,i že by bylo lepší je přece jen udělat.

  4. Milosh napsal:

    Stando, rozvody dle pravidelných intervalů, u tohoto motoru po 90t, takže bych nečekal a měnil. Já je nechával dělat v roce 2010 při 90 000km a teď po 6 letech při 166t km.

  5. Jan Koželuh napsal:

    Zdravím, perfektní článek. Měl tímto dotaz ohledně ohledně kvalit robotizované převodovky v Opel Astra H 1.6. Mám možnost ji koupit za rozumné peníze, nicméně mám z toho trochu strach. Přeci jen má nějaké kilometry najeté a tento typ převodovky nebude na vrakovištích úplně častým jevem. A zatím se mi nepodařilo ji najít v nových dílech. Moc děkuji

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »